به گزارش ایرنا رضا زارعی رئیس فدراسیون کوهنوردی با ارسال پیامی به نکوداشت این کوهنورد ضایعه نخاعی همدان ،با این پیشکسوت ابراز همدردی کرد.
رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور در این پیام آورده است: آنچه امروز کوهنوردی و سنگ‌نوردی ایران در عرصه‌های مختلف ملی و بین‌المللی به دست آورده و به آن می‌بالد، مرهون تلاش‌ها و زحمات، چهره‌های خدوم و پیشکسوتان ارجمندی است که عمری را در راه خدمت به جامعه ورزش، به ویژه اهالی کو‌هنوردی و صعودهای ورزشی، صرف کرده اند.
رضا زارعی افزود: به واقع محمد مهدی چیت سازیان را می‌توان از جمله این گنجینه‌ها و افراد تاثیرگذار و خادم این رشته ورزشی برشمرد.
وی اضافه کرد: طبیعت مرد و کو‌هنوردی از خطه قهرمان پرور همدان که با بیش از سه دهه فعالیت در این عرصه، علاوه بر صعودهای شاخص داخلی و خارجی، در زمینه سرپرستی و آموزش جوانان علاقه‌مند نیز، دستاوردهایی ماندگار و ارزنده را به نام خود ثبت کرده است.
رئیس فدراسیون کوهنوری در این پیام خود از صمیم قلب، از خداوند متعال برای این چهره فاخر و ارزشمند ورزش کشور، آرزوی شفای عاجل کرد.
به گزارش ایرنا در این آیین 150 مربی، پیشکسوت و کوهنورد حضور یافتند و هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان همدان به پاس تلاش و زحمات محمدمهدی چیت سازیان در گروه ها و صعودهای کوهنوردی در سه دهه فعالیت، از وی و همسرش تجلیل به عمل آورد.
همچنین در این مراسم تصاویری از فعالیت سه دهه اخیر چیت سازیان نیز به نمایش در آمد و از همسر وی که در سه سال گذشته با صبر و حوصله از وی پرستاری کرده است نیز تجلیل شد.
** باغبان دل ها
محمدمهدی چیت سازیان نزد کوهنوردان، مربیان و پیشکسوتان به باغبان دل ها معروف بود.
این پیشکسوت کوهنوردی از باغبان های نمونه و پرورش دهنده گل و گیاه بود که سه سال قبل براثر یک سانحه دچار ضایعه قطع نخاع شد.
وی 30 سال به کوهنوردی پرداخته و موسس گروه کوهنوردی زاگرس بود ضمن اینکه شماری زیادی از بازنشستگان در برنامه های کوهنوردی را هدایت می کرد.
چیت سازیان موفق به صعود به قله های مرتفع آراگاتس ارمنستان و کازبک گرجستان شده است.
این مراسم با مشارکت گروه کوهنوردی زاگرس همدان برگزار شد.
7520/2087
خبرنگار: میثم ناصرنژاد** انتشار: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.