به گزارش ایرنا احمد علی بابایی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: شرکت نخ رنگ سال گذشته حامی تیم شطرنج همدان در لیگ برتر کشور بود اما امسال تمایلی به تیمداری ندارد.
وی بیان کرد: از آنجا که لیگ برتر در تجربه اندوزی شطرنجبازان و پشتوانه سازی برای رده های بالاتر بسیار موثر است ، میدانی بزرگ برای رویارویی با برترین های شطرنج کشور نیز محسوب می شود.
علی بابایی افزود: استان های فعال و مطرح در شطرنج حضور در این رقابت ها را مورد توجه قرار داده اند و انتظار داریم با کمک مسئولان بتوانیم در این رقابت ها شرکت کنیم.
رئیس هیات شطرنج همدان در ادامه با اشاره به موفقیت های این هیات در یکسال گذشته گفت: 72 مسابقه مختلف شطرنج را برگزار کرده ایم و میزبان 6 مسابقه ملی و بین المللی در رده های سنی مختلف نیز بوده ایم.
وی افزود: برگزاری پنج مسابقه در سطح دستگاه های اجرایی، 6 مورد اعزام به مسابقات برون استانی و سه مسابقه سیمولتانه نیز جزو برنامه های اجرایی هیات در سال گذشته بود.
علی بابایی یادآور شد: کسب عنوان های دوم و سوم جدول B مسابقات شطرنج بین المللی اوپن ابن سینا در دوره سیزدهم، چهارمی زیر 10 سال کشور، قهرمانی در رقابت های جام زنده رود اصفهان، حضور در لیگ برتر و دریافت کاپ اخلاق، اخذ مدرک سه داور بین المللی، قهرمانی در زیر 20 سال کشور، دومی جوانان کشور و اخذ مدرک آموزگار و مربی فیده شطرنج از موفقیت های کسب شده هیات شطرنج استان همدان دریکسال گذشته بود.
وی دست یابی به مدال برنز بلیتس قهرمانی آسیا را یکی از مهمترین افتخارات ارزنده شطرنج استان همدان در میادین رسمی بین المللی عنوان کرد.
علی بابایی با اشاره به برگزاری مناسب مدارس شطرنج گفت: با راه اندازی پنج مدرسه تابستانی شطرنج 500 شطرنجباز در قالب 50 کلاس توسط 20 مربی آموزش های لازم را فرا گرفتند.
هم اکنون 500 شطرنجباز به صورت سازمان یافته در همدان فعالیت دارند.
7520/2087
خبرنگار: میثم ناصرنژاد** انتشار: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.