به گزارش ایرنا نماینده ولی فقیه در استان، امام جمعه همدان و رییس بنیاد بوعلی سینا در این آئین گفت: طب سنتی بوعلی سینا و طب اسلامی، زیر ساخت های طب امروز را بنا کرده است.
آیت الله غیاث الدین طه محمدی با بیان اینکه حکیم بوعلی سینا باید در ابعاد جهانی معرفی شود افزود: انتخاب زادروز بوعلی سینا به عنوان گرامیداشت مقام پزشک اقدامی موثر برای معرفی این دانشمند فرزانه بوده است.
رییس بنیاد بوعلی سینا افزود: امروز که به عنوان روز داروسازی و پزشک نامگذاری شده فرصت مناسبی است تا از خدمات ارزشمند پزشک نامدار زکریای رازی نیز یاد کرد.
استاندار همدان نیز در این آئین گفت: همدان، مهدعلم و جایگاه پرورش بزرگان است و بوعلی سینا هویت فرهنگی و علمی مردم ایران است.
محمدناصرنیکبخت افزود: یکی از بارزترین مفاخر استان همدان، بوعلی سینا نابغه قرن‌ها و حکیم هزاره‌ هاست و آرامگاه این دانشمند برجسته در همدان واقع شده و باید قدردان این وجود ارزشمند بود.
وی عنوان کرد: مردم باید بوعلی سینا و افتخارات وی را بیشتر بشناسند و در این راستا مسئولان به تبلیغات و آگاه‌ سازی مردم اهتمام بیشتری داشته باشند.
نیکبخت با بیان اینکه حق و شان بوعلی بسیار بالاست و هر تلاشی برای این حکیم بزرگ صورت گیرد بازهم کافی نیست افزود: باید نام دانشگاه علوم پزشکی همدان به بوعلی سینا، ابن سینا و یا اسامی مربوط به بوعلی تغییر نام دهد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز گفت: ادای احترام به مقام شامخ بوعلی سینا فرصتی مناسب برای قدردانی از شاغلان حرفه پزشکی است.
حبیب اله موسوی بهار افزود: پیشنهاد نامگذاری روز پزشک در زاد روز بوعلی سینا از همدان و توسط رییس نظام پزشکی همدان مطرح شد و این روز روز همدان نیز نامگذاری شد.
این مراسم با قرائت سوگندنامه دانشجویان رشته پزشکی همراه بود و در حاشیه آن از تمبر یادبود ابوعلی سینا حکیم هزاره ها نیز رونمایی شد.
اول شهریورماه سالروز تولد حکیم بوعلی سینا و روز پزشک ، به نام روز همدان به ثبت رسیده است.
1181/7523
خبرنگار: مرضیه بختیاری**انتشار:الهام تدین
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.