مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان در جمع تشکل های تعاونی همدان گفت: تعاونی‌ها به عنوان یکی از بخش‌های مهم اقتصادی نقش تاثیرگذاری در ایجاد اشتغال و تثبیت مشاغل دارند.
احمد توصیفیان افزود: تعاون از جمله بخش‌هایی است که در سال‌های اخیر رشد و توسعه یافته و علاوه بر ایجاد اشتغال در زمینه های مختلف تولیدی نقش مهمی را عهده‌ دار بوده است.
وی با اشاره به اینکه استان همدان ظرفیت‌های متعددی برای تشکیل تعاونی در زمینه‌های مختلف دارد، افزود: سال گذشته در راستای طرح توسعه کشاورزی، زمینه ایجاد اشتغال برای تعداد زیادی از دانش‌آموختگان رشته‌های مختلف در بیش از 110 تعاونی تشکیل شد که علاوه بر ایجاد فرصت‌های شغلی و اشتغال، زمینه تولید بیشتر و مفیدتر مهیا شده است.
وی با بیان اینکه بحث ایجاد اشتغال در حال حاضر موضوع اصلی کشور است، افزود: یکی از اولویت‌های دولت تدبیر و امید ایجاد اشتغال است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان به اهمیت جایگاه تعاون در اجرایی شدن سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی اشاره کرد و افزود: اقتصاد کشور بر سه پایه اقتصاد دولتی، تعاونی و خصوصی بنا نهاده است.
توصیفیان گفت: توسعه و ترویج فرهنگ تعاون در جامعه و معرفی توانمندی‌های بخش تعاون و انتخاب الگوهای موفق تعاونی به جامعه از دیگر برنامه ها می باشد.
وی تصریح کرد: مشکل واحدهای کوچک بازار فروش است که باید در این زمینه تدابیر لازم فراهم شود تا تولیدات این واحدها در زمینه بازار فروش دغدغه نداشته باشند.
وی تاکید کرد: تعاونیها در گرایش‌های مختلف با اولویت کشاورزی، بازاریابی و صادرات می‌توانند اقتصاد مقاومتی را تحقق بخشند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان گفت: اصلی‌ترین ویژگی بخش تعاون بر اساس آنچه در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است، بخش مردمی بودن آن است.
توصیفیان، ترویج فرهنگ تعاون، توسعه مدیریت و توانمندی منابع انسانی تعاونی‌ها، تحکیم تعاملات شبکه‌ای، تقویت همکاری‌های بین دستگاهی، تامین مشوق‌ها و منابع مالی، توسعه بازار و تعاونی‌ها و تقویت برند تعاونی و تعمیم نظارت بر تعاونی‌ها را از برنامه‌های راهبردی اداره کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی در حوزه تعاون دانست.
وی اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه های داخلی و خارجی بویژه در سلیمانیه عراق، ترکیه و روسیه فرصتی برای به نمایش گذاشتن توانمندی های تعاونی ها، افزایش قدرت رقابت با رقیبان، شناسایی ضعف ها، اقدام برای برطرف کردن آنها و شناختن مشتریان داخل و خارج است.
وی گفت: این نمایشگاهها با هماهنگی اتاق تعاون استان و همراهی و مشارکت دیگر تشکل های خصوصی استان با اعزام چند هیات تجاری در آینده نزدیک انجام خواهد شد .
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان افزود: توسعه تعاونیها و فروش محصولات تولیدی و افزایش کیفیت تولیدات از برنامه های راهبردی است که در حوزه تعاون در راستای استقلال اقتصادی و افزایش تولید و اشتغال می باشد.
تعداد تعاونی‌های فعال استان همدان را هزار و ۲۹۰ مورد عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۳۰۹ تعاونی در بخش کشاورزی، ۳۴۱ تعاونی در بخش صنعت و معدن، ۱۴۷ تعاونی در بخش مسکن و عمران و ۴۷۸ تعاونی در بخش خدمات فعالیت دارند.
7523/6993
خبرنگار:مرضیه بختیاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.