محمد رضا جعفری روز چهارشنبه در بزرگداشت بیست و چهارمین سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد همدان با بیان اینکه مساجد اگر مرجع، ملجا و مامن مردم باشد مورد استقبال بیشتر اقشار مختلف مردم و به ویژه جوانان قرار می گیرد و به محل مراجعه مردم تبدیل می شود.
وی با بیان اینکه گفتمان مسجد تراز اسلامی باید چهار کارکرد فکر، علم، زندگی و معنویت را داشته باشد اضافه کرد: برخی از متفکران گفتمان مسجد تراز اسلامی را فهم و درک نکردند.
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانشجویان کرمانشاه فرمودند: انقلاب اسلامی برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی باید پنج مرحله انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و امت اسلامی را طی کند.'
جعفری افزود: برای کارکردهای مختلف مساجد اندیشمندان باید با تولید ادبیات به کمک بیایند و در این حوزه به آنها نیاز جدی داریم.
وی با بیان اینکه شناخت مسجد و خدمت در آن اولین گام برای مسجد تراز اسلامی است افزود: مفاهیم مسجد تراز اسلامی باید به گفتمان فراگیر تبدیل شود و این امر مطالبه مردم باشد.
وی اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران دارای گفتمان راهگشا و ارزشمندی است که این گفتمان در حوزه فرهنگ و هنر توسط برخی هنرمندان مورد توجه قرار گرفت و در نتیجه آثار فاخر و ماندگاری در حوزه تبلیغ مفاهیم دینی و دفاع مقدس ساخته و تولید شد.
جعفری گفت: قبل از انقلاب اسلامی متولیان مساجد گفتمان انقلاب را مورد توجه قرار دادند و ثمره آن پیروزی انقلاب اسلامی شد و در دوران دفاع مقدس نیز مساجد نقش آفرینی جدی داشتند و 95 درصد از شهدا اهل مسجد بودند.
وی ادامه داد: اکنون با توجه به جنگ نرم و تهاجم فرهنگی مساجد باید بیشتر نقش آفرینی کنند و متولیان مساجد با هوشیاری به معنای واقعی گفتمان انقلاب در مساجد را مورد توجه قرار دهند.
مدیر دبیرخانه کانونهای فرهنگی و هنری مساجد استان همدان نیز گفت: در حال حاضر بیش از 570 کانون فرهنگی و هنری در مساجد این استان تأسیس شده است که 98 درصد آنان در حال فعالیت هستند.
هادی فیض منش اضافه کرد: 283 کتابخانه در مساجد استان نیز فعال هستند و در سال جاری 120 قفسه کتاب ، 30 عدد میز مطالعه و 120 صندلی به 30 کتابخانه با اعتبار 300 میلیون ریال به کتابخانه های مساجد اهدا شده است.
فیض منش بیان کرد: همچنین 24 کانون تخصصی در رشته های مختلف از جمله همایش و مراسم ها، مهدویت، کتابخانه ای، سمعی و بصیری، آی تی ، قرآن و نماز در استان در حال فعالیت است.
وی افزود: هشت مرکز خانه دیجیتال در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان فعالیت می کنند که این مراکز در کنار مساجد تشکیل تا از اینترنت پاک و کافی نت و نرم افزار های تولیدی روز بهره مند شوند.
در این آیین از سرود انقلابی منتظران از شهر مریانج همدان رونمایی شد.
همچنین از یکصد نفر از ائمه جماعات شهرستان ها، مدیران مساجد و منتخبان کانون های فرهنگی و هنری و فعالان مساجد تقدیر شد.
2087/6993خبرنگار: زهرا پیرنیا** انتشاردهنده: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.