به گزارش شامگاه چهارشنبه ایرنا سید رضا صالحی امیری در پیامی به آیین افتتاحیه طرح گسترش برنامه‌های حوزه فرهنگ رضوی در طول سال «رایحه رضوی» در همدان برگزار شد، افزود: فرهنگی رضوی و علوی، رضوان بی خزان و جاودانی است که هر قدر از ثمرات ناب و ارزشمند آن بهره می بریم باز مسیری با طراوت و پرنشاط پیش روی مان گشوده می شود و ما را به استانی مملو از فضیلت و معنویت رهنمون می سازد.
وی افزوده است: بوستان این فرهنگ، همیشه سر سبز است و رودخانه آن همواره جاری و گوارا؛ زمزم زلالی که تشنه کامان هر چه از آن بنوشند سیراب نمی شوند و رایحه ای که فراسوی زمان، شوق مشتاقان را بر می انگیزد و مرزهای جغرافیایی را در می نوردد.
آری، رایحه فرهنگ رضوی در محدوده زمان و مکان نمی گنجد چرا که منشا وحیانی و نبوی دارد و از مضجع عطر آگین بهترین بندگان خدا بر می خیزد،امامی که خورشید خراسان است و همه را به سوی نور،شور و شعور فرا می خواند.
در ادامه پیام وزیر ارشاد آمده است: سرزمین ایران از آن زمان که سرای ثامن الحجج علیه السلام شد خزان معرفتی و فرهنگی به خود ندید و بهارش همیشه جاودان شد.
اینک طرح توسعه جشنواره رضوی که برنامه های متنوع و گوناگونی را در بر می گیرد و آن را به همه ایام سال تسری می دهد، می کوشد تا در میان همه رویدادهای فرهنگی و هنری ایران زمین جایگاه خود را تعریف وتبیین کند.
صالحی امیری در پایان افزوده است: آغاز این طرح بزرگ را به اهالی فرهنگ و هنر و مشتاقان و ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت در جای جای ایران عزیز تبریک می گویم و امیدوارم همگی ما برای همیشه خوشه چین فرهنگ غنی ایرانی اسلامی باشیم.
7523/6993
خبرنگار: مرضیه بختیاری*انتشار: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.