اسفندیار خزائی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: عملیات آبخیزداری و آبخوان داری در ۲۴ حوزه آبخیز این استان اجرا شده است.

وی هدف از اجرای طرح‌های آبخیزداری را تقویت پوشش گیاهی در راستای حفاظت خاک و کنترل فرسایش و رسوب عنوان کرد و افزود: با اجرای این سازه های آبخیزداری نزدیک به ۲ میلیون متر مکعب آب استحصال و هشت میلیون مترمکعب از رواناب های سطحی استان کنترل شد. 

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با اشاره به نهادینه سازی حفظ و حراست از عرصه های منابع طبیعی از سنین پایه و مدارس ابتدائی گفت: هم اکنون سه‌هزارو ۸۴۸ دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در قالب همیار طبیعت با منابع طبیعی این استان همکاری دارند.

خزائی یادآوری کرد:  سه هزارو ۳۴۸ نفر از دانش آموزان در سال گذشته و ۵۰۰ هزار نفر نیز سال جاری در قالب طرح همیار طبیعت ساماندهی شدند و آموزش های لازم را در این زمینه فرا گرفتند. 

وی اظهار داشت: به علت پراکندگی و وسعت زیاد عرصه‌ های مرتعی، جنگلی و بیابانی، منابع طبیعی به تنهایی قادر به حفاظت و توسعه این عرصه ها نیست بنابراین بهره مندی از توان و مشارکت مردم و دانش آموزان در این مسیر بسیار حائز اهمیت است.

نزدیک به نیمی از وسعت استان را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می دهد که ۸۲۲هزار هکتار آن مرتع و ۴۳ هزار هکتار آن شامل جنگل دست کاشت، اراضی جنگلی و ذخیرگاه جنگلی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.