داریوش حسینی روز یکشنبه در نشستی با مسوولان شهرستان اسدآباد افزود: ما باید موضوع سند این دانشگاه را حل کنیم چرا که علاقه مند به توسعه و رونق دانشگاه برای تحصیل جوانان هستیم.

وی با اشاره به اینکه بیش از سه سال از ساخت سایت دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی می گذرد، اظهار داشت: هنوز زمین این دانشگاه سند ندارد و این موضوع موجب شده این دانشگاه نتواند از ردیف بودجه برای ساخت و ساز دانشکده و اجرای مجموعه طرح‌های عمرانی جدید استفاده کند.

حسینی عنوان کرد: این دانشگاه باید طبق قرارداد تمام وجه بدهی خود را به حساب خزانه واریز کند تا ما بتوانیم سند را به آن تحویل دهیم؛ گرفتن پایان کار از شهرداری به زمان صدور این سند سرعت می‌بخشد.

وی بیان کرد: این دانشگاه نزدیک به ۸۰۰ میلیون تومان به خزانه ملی بدهکار است که در صورت تسویه حساب بدهی، مشکلات سند زمین این دانشگاه بر طرف می‌شود.

فرماندار شهرستان اسدآباد نیز گفت: مشکل اصلی صدور سند زمین این دانشگاه پرداخت نکردن بدهی است و اگر در همان سه سال پیش وجه مورد نظر پرداخت می‌شد این مشکلات به وجود نمی‌آمد.

مجید درویشی با تاکید بر اینکه نباید مانع توسعه دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی شویم، اضافه کرد: باید موضوع سند دانشگاه را با راهکارهایی مناسب پیگیری کنیم.

دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی در سال ۱۳۹۰ با موافقت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با پذیرش دانشجو در دانشکده‌های فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی کار خود را در شهرستان اسدآباد آغاز کرد.

ساخت سایت اصلی این دانشگاه و دانشکده فنی و مهندسی به مساحت ۱۲ هکتار با زیربنای پنج هزار و ۵۰۰ متر در چهار طبقه در سال ۱۳۹۴ با اعتبار هشت میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در یک قرارداد ۱۸ ماهه آغاز شده و هفته دولت سال ۱۳۹۵ با حضور استاندار وقت به بهره برداری رسید. 

این طرح از جمله طرح‌های شاخص شهرستان در سال ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ بود که با سرعت قابل تحسینی بدون هیچ وقفه‌ای ساخته شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.