مژگان حسینی روز شنبه در دوره کارگاهی سفیران سلامت خانوار شهرستان همدان به تبیین مسائل و وظایف مهم سفیران سلامت پرداخت و افزود: سفیر سلامت کسی است که آگاهانه و مسوولانه در حفظ و ارتقای سلامت اعضای خانواده خود می‌کوشد.

وی اظهار داشت: امروزه سلامت، ابعادی فراتر از سلامت جسمی را از جمله سلامت روان، سلامت رفتاری و حتی امنیت شغلی را در بر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه کشورهای توسعه‌یافته از هجمه و شیوع بیماری‌های واگیردار گذر کرده اند اضافه کرد: هم اینک بیشتر کشورها با مشکل بیماری‌های غیرواگیر نظیر چاقی، دیابت، بیماری‌های قلبی و عروقی مواجه هستند و این مقطع به دوران گذار معروف است.

معاون فنی مرکز بهداشت شهرستان همدان تشریح کرد: در حال حاضر ما دوره گذار را در کشور پشت سر گذاشته‌ایم اما چندان پیشرفت نکرده‌ایم که تمام بیماری های غیر واگیر را مدیریت کنیم.

حسینی افزود: عوامل متعددی شامل بیماری های صنعتی، کاهش تحرک و استفاده غیر منطقی از خدمات در روند بروز بیماری‌های مزمن تأثیرگذار هستند که ما باید با آگاه کردن افراد نسبت به خدماتی که در هر سن و شرایط می‌توانند دریافت کنند این روند را مدیریت و کوتاه کنیم.  

وی با عنوان اینکه شایع ترین علت دیالیز، بیماری دیابت است گفت: ۲۰ درصد افرادی که در سامانه سیب ثبت نام کرده‌اند اضافه وزن دارند بنابراین باید با کنترل ابتلا به بیماری‌هایی نظیر دیابت و فشارخون نسبت به ارتقای سلامت جامعه اقدام کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.