سردار مهدی ظفری شامگاه یکشنبه در همایش هیات‌های مذهبی به مناسبت بزرگداشت شهادت سردار سلیمانی در مسجد چهارده معصوم(ع) ملایر اظهار داشت: در سه دهه انقلاب چالش‌های زیادی در حوزه‌های مختلف داشتیم که باید ترمیم می‌شد.

وی با تاکید بر شناسایی و معرفی ابعاد شخصیتی سردار مدافعان حرم افزود: این سردار بزرگ اسلام اندیشه بزرگ داشت و در پوسته انقلاب نمی‌گنجید و به حکومت جهانی فکر می‌کرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان بیان کرد: اگر ده‌ها سال پس از این شهید سلیمانی ماموریت خود را انجام می‌داد، هیچگاه نمی‌توانست به این اندازه در سطح ملی و فراملی تاثیرگذار باشد و باید آن را بهترین فرصت برای بهره‌برداری بدانیم.

سردار ظفری با تاکید بر اینکه در این آیین‌ها باید عظمت سردار رشید اسلام را بشناسیم گفت: هیات‌های مذهبی فهم معرفی ارکان ارزشی جامعه را دارند و باید دقت بیشتری برای شناسایی شخصیت شهید سلیمانی شود.

گفتمان‌سازی شخصیت وجودی سردار سلیمانی

وی اظهار داشت: هیات‌های مذهبی می‌توانند ترکیبی از ارزش‌های امروز جامعه را شکل دهند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان تاکید کرد: این ارزش‌های دینی و مذهبی باید با فرهنگ انقلابی و فرهنگ ایثار و شهادت آمیخته شود تا از مصداق‌های جامعه دینی به درستی برای معرفی اصحاب امام حسین(ع) و شهیدانی همچون سردار سلیمانی استفاده کنیم.

سردار ظفری استفاده از تبلیغ و شعار و کمک به گفتمان‌سازی در جامعه را ۲ روش برای تبدیل ارزش به یک فرهنگ عنوان کرد و اظهار داشت: در بسیاری از موارد ۹۶ درصد فعالیت‌های ما در حوزه تبلیغ و شعار بوده و کمتر به گفتمان‌سازی ورود کرده‌ایم.

وی خطاب به هیات‌های مذهبی تاکید کرد: با گفتمان‌سازی باید ساختارهای اجتماعی تقویت و تبدیل به نهادهای آینده انقلاب شوند.

سردار سلیمانی از اجتهاد انحرافی جلوگیری کرد

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان با بیان اینکه هیات‌های مذهبی باید تولید ساختار کنند افزود: هر هیات باید جریان‌سازی و با گفتمان‌سازی برای معرفی سردار شهید سلیمانی تلاش کنند.

سردار ظفری با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی سردار رشید اسلام و دغدغه فقر در جامعه گفت: سردار سلیمانی داعش را به خوبی می‌شناخت و با نابودی داعش از یک حکومتی به نام اجتهاد انحرافی جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: سردار بزرگ اسلام هیچگاه خود را درگیر مسایل داخلی نکرد و خون پاکش امروز وحدت را در جهان اسلام تقویت کرده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان با بیان اینکه ترس دشمن از وحدت و برادری موجود در جامعه اسلامی و وجود افراد جهان‌گیر همچون سردار سلیمانی است بیان کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به وحدت و انسجام داریم.

خط مستقیمی جز ولایت فقیه نداریم

سردار ظفری ادامه داد: خون سردار سلیمانی فراتر از مرزها خود را نشان می‌دهد و اگر می‌خواهیم خصوصیات شهیدان سلیمانی، همدانی، تاجوک و طالبیان را بشناسیم، باید هر کدام از ما یک قهرمان شویم، یکدیگر را بپذیریم و درگیر گروه و جناح‌بازی نشویم.

وی خاطرنشان کرد: اجازه دهیم مدیران دلسوز قدم‌های بزرگ بردارند و نباید از ناحیه چپ و راست ولایت بشناسیم؛ در غیر اینصورت زمین می‌خوریم.

سردار ظفری ولایت‌مداری را طبق تاکیدات سردار سلیمانی ضرورتی مهم برشمرد و افزود: در حال حاضر خط مستقیمی جز ولایت فقیه نداریم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان به قدرت محور مقاومت اشاره و بیان کرد: هم اکنون محور مقاومت در حال تبدیل شدن به یک جریان جهانی است.

سردار ظفری با بیان اینکه طبق تاکیدات رهبر معظم انقلاب جنایتکاران تقاص سختی را پس خواهند داد اظهار داشت: این قصاص شاید بسیج افکار عمومی جهان علیه آمریکا است که در حال  شکل‌گیری است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.