حجت الاسلام حبیب الله شعبانی موثقی روز یکشنبه در دیدار معاون سیاسی وزیر کشور با وی اظهار داشت: بیشترین مساله در انتخابات حضور و رعایت مسایل اخلاقی توسط نامزدها است چراکه از سوی دولت که مجری است و مردم که انتخاب می کنند مساله حادی وجود ندارد. 

وی با بیان اینکه فضای انتخابات بیشتر به سمت و سوی داوطلبان می رود ادامه داد: یکی از مشکلات و مسایل در زمینه انتخابات رعایت نکردن مسائل انتخاباتی است با این وجود امیدوارم به مسایل اخلاقی که ضرورت اجتماعی جامعه است توجه شود.

امام جمعه همدان با عنوان اینکه سیاسیون و کسانی که وارد عرصه سیاسی و انتخاباتی می شوند باید به اخلاق سیاسی توجه کنند اضافه کرد: همچنین افرادی که با رای مردم انتخاب یا شرایط اجتماعی منجر به پذیرفته نشدن آنها از سوی مردم می شود، به این مساله توجه کنند.

حجت الاسلام شعبانی موثقی گفت: جایگاه ولایت فقیه اقتضائات خاص خود را دارد و به معنای گرایش سیاسی و جناحی نیست با این وجود از هر کس که در چارچوب قانونی، مبانی پذیرفته شده نظام اسلامی و قانون اساسی حرکت کند حمایت می شود.

وی اضافه کرد: گرایش سیاسی و جناحی در این زمینه تاثیری ندارد و همه کسانی را که سابقه فعالیت در این نظام دارند و به بنای نظام اسلامی پایبند هستند، مورد حمایت قرار می گیرند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان بیان کرد: در این حوزه بنده از شخص خاصی حمایت نمی کنم و بنای من مشارکت حداکثری با دعوت مردم برای شرکت در این رویداد مهم است.

حجت الاسلام شعبانی موثقی ادامه داد: از نظر عمل به قانون بین تمامی مسئولان اتحاد وجود دارد و برخی مواقع اختلاف در بعضی مصادیق ایجاد می شود که باید فکری برای آن شود.

وی ادامه داد: چرا که گاهی اختلاف سیاسی در تطبق قانون با مصادیق است که نظارت شورای نگهبان و اعضای هیات نظارت در استان ها، خیلی از مسایل را حل می کند.

حجت الاسلام شعبانی موثقی اضافه کرد: بلوغ سیاسی مردم خوب است و ما مردم فهمیده ای در عرصه های سیاسی داریم که با درک واقعیت ها حضور جدی در رویدادهای مختلف داشته و وظیفه اشان را به خوبی انجام داده اند. 

امام جمعه همدان با اشاره به کلام رهبر معظم انقلاب که فرمودند «رای مردم حق الناس است» تاکید کرد: مسئولیت حفظ این حق الناس بر عهده شما مسئولان است هر چند مکانیزم هایی خوبی تعریف شده و در مجموع نظام انتخابات قابل دفاع است.

حجت الاسلام شعبانی موثقی بیان کرد: حفظ رای مردم و آنچه مردم خواسته اند اتفاق بیافتد، مسئولیت سخت و دشواری است و امیدوارم مردم با بلوغ سیاسی که دارند حضور جدی در این انتخابات داشته باشند.

وی گفت: دست به دست شدن قدرت یک امر طبیعی و واقعیت است و امروز شاید یک جریان و فردا جریان دیگری در کار باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.