سید سعید شاهرخی روز سه‌شنبه در نشست اعضای ستاد اربعین بیان کرد: پیاده‌روی اربعین همه ساله با امنیت، شکوه و اثربخشی خوبی در حال اجرا است.

وی اضافه کرد: با توجه به آسان‌سازی ورود به عراق در اربعین امسال، طبق پیش‌بینی ها شمار زائران ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش می‌یابد.

استاندار همدان با بیان اینکه محدودیتی در بکارگیری امکانات نداریم اظهار داشت: مسئولان از این فرصت برای خدمتگزاری به زائران اربعین استفاده کنند.

شاهرخی گفت: به منظور کنترل ترافیک هنگام بازگشت زائران، همدان پایانه معین پنج استان شده و زائران این استان ها ابتدا در همدان حضور یافته و از اینجا به محل سکونت عزیمت می کنند و با وجود تنگناها و محدودیت‌ها باید بهترین مکان برای استقرار خودروها را پیش‌بینی کنند.

استاندار همدان افزود: اتوبوس هایی که از مهران به همدان عزیمت می‌کنند نباید وارد مرکز شهر شوند بلکه باید فضای بزرگی برای توقف خودروهای عبوری پیش‌بینی کرد.

شاهرخی بیان کرد: تیمی متشکل از استانداری، نیروی انتظامی، سپاه، راهداری به صورت تخصصی مکان های پیش بینی شده را بررسی کنند.

وی اظهار داشت: شهر مریانج  با توجه به مسیر عریض و مردمان دوستدار اهل بیت(ع) ، وجود سالن ورزشی و مدرسه مکان مناسبی برای استقرار خودروهای زائران اربعین هنگام بازگشت است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی همدان نیز گفت: با حضور تیمی از کارشناسان ۱۰ نقطه بازدید شد که هر کدام محاسن و معایبی داشتند از جمله شهر مریانج در کنار محاسن، وجود منازل مسکونی، باغ و پارکینگ های مجاور از معایب آن است.

 سرهنگ علی فکری افزود: یک هزار دستگاه باید در مکان پیش‌بینی شده متوقف شده و روزانه به صورت سیال ۴۰۰ تا ۵۰۰ دستگاه اتوبوس حامل زائران به آن افزوده می‌شود.
۷۵۲۶/۲۰۸۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.