رئیس پلیس فرودگاه استان همدان از اعزام زائران استان های همدان و کردستان به سرزمین وحی از فرودگاه بین المللی همدان از سوم مردادماه خبر داد.
به گزارش ایسنا، منطقه همدان، سرهنگ رضا جباری در تشریح این خبر گفت: با به کارگیری کارکنان مجرب و آموزش دیده در تلاش هستیم که بتوانیم خدمتگزاران خوبی برای زائران استان همدان و کردستان به سرزمین وحی که از فرودگاه بین المللی همدان عازم این سفر معنوی هستند، باشیم.
وی افزود: به لحاظ حفظ صیانت و منزلت نظام و از آنجایی که جمهوری اسلامی ایران پرچمدار مبارزه با مواد مخدر در جهان است و برای حفظ این ارزش، از زائران عزیز می خواهیم که از به همراه داشتن هرگونه مواد مخدر ،قرص های کودئین دار و مسکن خودداری کنند.
رئیس پلیس فرودگاه استان همدان افزود: به علت نبود کنسولگری جمهوری اسلامی در کشور عربستان و قوانین سختگیرانه این کشور در بحث همراه داشتن قرص های ترامادول و متادون ودیگر مسکن های کدئین دار از زائران می خواهیم که از به همراه داشتن این داروها خودداری کنند.
وی بیان کرد: برابر ماده 17 قانون مبارزه با موادمخدر در صورتی که از زائران، مواد مخدر کشف شود ضمن توقیف گذرنامه برای بار اول یک تا 5 سال و برای باردوم 5 تا 15 سال ممنوعیت خروج از کشور لحاظ می شود.
این مقام مسئول گفت: به لحاظ عدم شناخت کافی پلیس عربستان از داروهای گیاهی مثل شیرین بیان که به لحاظ شکلی به مواد مخدر شبیه است، از زائران درخواست می شود از به همراه بردن این داروها نیز خودداری کنند.
جباری از زائران خواست در گیت های بازرسی با به همراه داشتن مدارک هویتی به ویژه گذرنامه با مأموران بازرسی همکاری لازم را داشته باشند.
وی افزود: حجاج می توانند با ارائه نسخه پزشک معالج و تأیید پزشک سازمان حج و زیارت داروهای خاصی را که برای درمان بیماری خود مصرف می کنند را به همراه داشته باشند.
جباری به زائرانی که دارای اعتیاد به مواد مخدر هستند، توصیه کرد: تا قبل از سفر با معرفی خود به کمپ های ترک اعتیاد و اخذ تأییدیه سلامت از معاونت بهداری نیروی انتظامی استان بتوانند از فیوضات این سفر معنوی بهره کافی را ببرند.
وی ادامه داد: زائران مدارک هویتی را در چمدان های خود قرار ندهند و آن را همیشه نزد خود به همراه داشته باشند و از امانت گرفتن بار همراه دیگران خودداری کنند چرا که مسئولیت آور خواهد بود.
جباری بیان کرد: با توجه به کمبود فضای پارک و مسائل امنیتی در محل فرودگاه ، مراسم بدرقه زائران از درب منزل و یا اماکن عمومی انجام شود و طی هماهنگی های انجام شده زائران با اتوبوس به محل فرودگاه اعزام خواهند شد.
رئیس پلیس فرودگاه استان همدان در پایان با آرزوی توفیق و سلامتی برای زائران در طول سفر از آنان خواست تا وی و همکارانشان را از دعای خیر خود بی نصیب نکنند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.