به گزارش ایرنا رییس دانشگاه ملایر در حاشیه این آیین بر لزوم توسعه و تجهیز بیشتر این مزرعه تاکید کرد و افزود: این مزرعه می تواند برای دانشکده کشاورزی دانشگاه ملایر درآمدزایی داشته باشد.
خسرو سایوند بیان کرد: این مزرعه در ضلع غربی دانشگاه و در مکانی مناسب از نظر جغرافیایی، در زمینی به مساحت یک هزار متر مربع احداث شده است.
وی ادامه داد: مزرعه پرورشی، آموزشی و پژوهشی در چهار بخش طیور با 300 متر مربع، گاوداری با 500 متر مربع، گوسفندداری با 250 متر مربع و اداری با 200 مترمربع فعالیت می کند.
رییس دانشگاه ملایر گفت: در بخش طیوری سالن های مجهز به پن های آزمایشی و قفس های باطری موجود، امکان پرورش و تحقیق همزمان در روی بستر و در قفس را فراهم کرده است.
سایوند ادامه داد: در این بخش امکان انجام تحقیقات در زمینه های مختلف روی جوجه های گوشتی با ظرفیت 480 قطعه در قفس و 300 قطعه در بستر، مرغ تخمگذار 300 قطعه در قفس، مرغ مادر 100 قطعه و بلدرچین و کبک 600 قطعه در قفس و 400 قطعه در بستر را فراهم آورده است.
وی اظهار داشت: بخش گاوداری نیز ظرفیت پرورش 15 راس گاو مولد هلشتاین و کل گله 30 راس همراه با تلیسه و گوساله را دارد.
رییس دانشگاه ملایر همچنین به ظرفیت بخش گوسفنداری با پرورش 100 راس گوسفند مولد و تعداد کل 200 راس شامل میش و بره گوسفند اشاره کرد و افزود: این بخش دارای پروار بندی نیز است.
سایوند گفت: بخش اداری شامل اتاق تشریح و کالبد شکافی حیوان، اتاق نگهبانی، کلاس درس، رختکن و اتاق استراحت بانوان و آقایان، اتاق اساتید و آشپزخانه است.
وی با بیان اینکه در کنار این سالن ها انبار خوراک مجهز به آسیاب و میکسر نیز وجود دارد ادامه داد: این مزرعه پتانسیل ارایه خدمات آموزشی و پژوهشی برای دانشجویان کارشناسی و پایان نامه های دانشجویان ارشد را دارد.
رییس دانشگاه ملایر تاکید کرد: در صورت توسعه و سرمایه گذاری بیشتر، این مزرعه می تواند برای دانشکده کشاورزی و دانشگاه ملایر درآمد زایی داشته باشد.
به گزارش ایرنا، در حال حاضر در مزرعه پرورشی، آموزشی و پژوهشی دانشگاه ملایر 9 راس گاو و گوساله و تلیسه، 10 راس گوسفند و بز و 250 قطعه کبک نگهداری می شود.
دانشگاه ملایر با حدود 6 هزار دانشجو در چهار کیلومتری محور ملایر به اراک واقع شده است.
7528/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.