سرهنگ بهرام رسولی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه عشایران 12 برابر ظرفیت مراتع، دام وارد این استان می کنند افزود: ظرفیت مراتع این استان 45 هزار واحد دامی است اما 500 هزار دام وارد سامانه های این استان می شود.
وی اضافه کرد: عشایر از نیمه اردیبهشت سال آینده اجازه ورود به مراتع از پیش تعیین شده این استان را دارند اما برخی مواقع ورود زودهنگام آنها چالش هایی را به همراه دارد.
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان همدان ادامه داد: نشست هایی با حضور کارشناسان فنی منابع طبیعی همدان در استان خوزستان با هدف جلوگیری از خروج زودهنگام عشایر از مبدا و مدیریت آنها برگزار شده است.
سرهنگ رسولی افزود: با توجه به کاهش نزولات جوی و کاهش پوشش گیاهی، ورود زودهنگام عشایر به مراتع به ویژه گونه های تازه روییده شده آسیب می زند و موجب بیابانی شدن مراتع می شود.
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان همدان، گشت و مراقبت، اطفای حریق، جلوگیری از چرای مفرط و زود هنگام با ورود عشایر غیرمجاز، خلع ید و و رفع تصرف را از وظایف یگان حفاظت برشمرد.
سرهنگ رسولی اضافه کرد: در راستای خلع ید و رفع تصرف 470 فقره پرونده به میزان 532 هکتار و 667 تخریب و تصرف به مساحت 939 هکتار در سال جاری اجرایی شده است.
وی ادامه داد: در راستای اجرای قانون مجازات جایگزین حبس با تعامل و همکاری دستگاه قضایی احکامی شامل کاشت نهال، تهیه و مطالعه کتاب مرتبط با طبیعت و استفاده از متخلف به عنوان قرق بان محافظ صادر شده است.
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان همدان درباره زمین خواری نیز گفت: پدیده زمین خواری با عنوان جعل اسناد با تبانی اداره ها و تهیه سند و فروش زمین در این استان بسیار اندک است.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.