به گزارش ایرنا رئیس اداره کتابخانه های عمومی ملایر عصر دوشنبه در این آیین اظهار داشت: این کتابخانه در راستای ترویج فرهنگ مطالعه مفید دانش آموزان و در دسترس بودن کتب در مدرسه پسرانه حاج طوسی ملایر راه اندازی شده است.
سید مهدی آخشیک افزود: در مرحله نخست دانش آموزان نسبت به اهدای کتاب و جذب مشارکت آنان برای اجرای طرح اهدای کتاب از طریق مدیر مدرسه اقدام شد.
وی توسعه زیربنای کتابخانه ها و افزایش سرانه مطالعه را از اولویت های مهم برشمرد و گفت: در حال حاضر 10 طرح احداث کتابخانه در مناطق روستایی و حاشیه شهر ملایر در دست پیگیری و اجرا است.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی ملایر با بیان اینکه زنگنه تنها شهر بدون کتابخانه استان همدان است بیان کرد: کتابخانه شهر زنگنه در دهه فجر امسال تکمیل و به بهره برداری می رسد.
آخشیک همچنین به برگزاری 2 نشست معرفی کتاب با عنوان 'مسئولان، مردم، دانش آموزان' در هنرستان عصمت و دبیرستان ابن سینای جوکار اشاره کرد و افزود: این نشست در 2 روز متوالی با حضور بخشدار جوکار، مسئولان، فرهیختگان و دانش آموزان این شهر برگزار شد.
وی ادامه داد: تعداد 9 کتاب توسط بخشدار جوکار، معاونان اداره آموزش و پرورش این بخش و حسین رضایی یکی از مراجعان فعال کتابخانه شهدای گمنام جوکار معرفی شد.
کتابدار کتابخانه علامه امینی نیز افزود: در چند سال گذشته تعامل و همکاری مدارس با کتابخانه های عمومی پیشرفت بسیار خوبی داشته است.
مریم هنرجو بیان کرد: هم اکنون مدارس در نشست های کتابخوان، جمع خوانی و برنامه های جنبی کتابخانه ها حضوری پر رنگ و اثرگذار دارند.
وی ادامه داد: در راستای تقویت این همکاری ها نسبت به افتتاح و راه اندازی کتابخانه مدرسه شاهد حاج طوسی اقدام شد که در سایر مدارس نیز این اقدام تداوم دارد.
مدیر مدرسه شاهد حاج طوسی نیز هدف از راه اندازی این کتابخانه را ایجاد انگیزه بین کودکان و دانش آموزان برای مطالعه و حس امانتداری و وظیفه شناسی عنوان کرد و افزود: دانش آموزان می توانند کتاب هایی که در دسترس دارند به کتابخانه مدرسه هدیه کنند.
لیلا مهرسروش بیان کرد: در این کتابخانه کتابدار و دفتر ثبت وجود ندارد و این خود دانش آموزان هستند که با وظیفه شناسی، دقت و نظم کتاب ها را برای مطالعه انتخاب و پس از مطالعه به قفسه کتاب عودت می دهند.
وی گفت: علاوه بر تقویت فرهنگ مطالعه مفید، با راه اندازی این کتابخانه تلاش می کنیم حس خوب شهروند نمونه شدن را در امانتداری، وظیفه شناسی و درستکاری در بین دانش آموزان تقویت کنیم.
مسئول کتابخانه شهدای گمنام جوکار نیز ضمن تقدیر از مسئولان این بخش، برگزاری این نشست های معرفی کتاب با جدیت و همراهی مسئولان را در استای ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی عنوان کرد.
فاطمه قربانی برقراری این ارتباط و تعامل سازنده را عاملی محرک در تشویق و جذب مخاطبان به مطالعه و کتابخوانی دانست و بیان کرد: یکی از رسالت های مهم کتابداران در این عرصه حرکت در راستای افزایش خرد و دانش، ایجاد همدلی بین مردم و فرهیختگان و تشویق مردم برای ترویج کتابخوانی است.
به گزارش ایرنا، ملایر دارای 20 باب کتابخانه عمومی با 230 هزار نسخه کتاب است که از این تعداد 12 باب روستایی و هشت باب شهری است و حدود 11 هزار عضو فعال دارد.
بیست و ششمین دوره هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار از 24 آبانماه در سراسر کشور با شعار «حال خوش خواندن» آغاز و تا یکم آذر ماه ادامه دارد.
7528/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.