به گزارش ایرنا، «حسین ذوالفقاری» روز شنبه در رزمایش مقابله با تهدیدات احتمالی پدافند غیرعامل که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: موضوع پدافند غیرعامل با توجه به میزان، پیچیدگی، روش و تنوع تهدیدات، یک امر ضروری و جدی برای کشور به شمار می رود.
وی با بیان اینکه تهدیدات روز به روز متغیر و سیال شده است، اضافه کرد: در آستانه موج دوم اقدامات آمریکا، دشمن از هر وسیله ای برای تهدید استفاده می کند بنابراین باید هوشیارانه و به صورت علمی و همه‌جانبه عمل کرده و با هرگونه نفوذ مقابله شود.
معاون امنیتی وزارت کشور اظهار داشت: به گفته رهبر معظم انقلاب، مسئولان همه بخش ها به اهمیت پدافند غیرعامل توجه داشته باشند چراکه اگر مدیران کشور اهمیت این مسئله را درک نکنند و پدافند غیرعامل به طور شایسته توسعه پیدا نکند، کشور در معرض تهدیدهای غیرقابل جبران قرار می گیرد.
ذوالفقاری ادامه داد: تاکید معظم له به اهمیت پدافند غیرعامل وظیفه همه مسئولان کشور را در این حوزه مضاعف کرد.
وی ادامه داد: فعالیت های مبنایی، نظری، تحقیقاتی و تخصصی در حوزه پدافند غیرعامل در حد قابل قبولی انجام و مرحله آموزش، رزمایش و سناریوسازی با همکاری استانداران موفق بوده است.
معاون امنیتی وزارت کشور گفت: با توجه به مبنای تهدیداتی موجود باید حرکت جمعی در لایه های مختلف شکل گیرد چراکه از یک سطح اطمینان در ارتباط با پدافند غیرعامل فاصله داریم که برای کاهش این فاصله استان ها به عنوان موتور محرک پدافند غیرعامل باید اقدام کنند.
ذوالفقاری افزود: بخشی از تصمیم ها، دستور العمل ها و برنامه ها نیازمند منابع مالی است اما بخش زیادی از برنامه های پدافند غیرعامل متکی به منابع مالی نیست.
وی از استانداران خواست علاوه بر آیین نامه اجرایی ماده 58 وقت ویژه ای برای پدافند غیرعامل اختصاص دهند چراکه این حوزه با دیگر بخش ها به صورت مستقیم و غیر مستقیم در ارتباط است.
معاون امنیتی وزارت کشور بیان کرد: اگر در حوزه پدافند غیرعامل توجه و سرمایه گذاری شود به علت همپوشانی می توان سایر حوزه ها را نیز زیر پوشش قرار داد.
ذوالفقاری خاطر نشان کرد: چند سال پیش در 2 استان شمالی با کاهش فشار گاز مواجه شدیم و این امر موجب بروز مشکلاتی در این استان ها شد.
وی اضافه کرد: همچنین اگر در حوزه پدافند غیرعامل کارهایی از قبل اتفاق می افتاد می توانستیم بخشی از آلام مردم زلزله زده کرمانشاه را کاهش دهیم.
معاون امنیتی وزارت کشور تاکید کرد: افزایش آگاهی مردم، افزایش ارتباط با لایه های مختلف اجتماع و آموزش چهره به چهره اثر بخشی بیشتری در تحقق اهداف پدافند غیرعامل دارد.
ذوالفقاری ادامه داد: در هفته پژوهش باید اولویت ها به صورت جدی دنبال شود تا با کمک شورای پدافند غیرعامل استان ها بتوان برنانه های را با یک جهشی رو به جلو، پیش برد.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.