به گزارش ایرنا، امام جمعه همدان روز چهارشنبه در این آیین که در حسینیه سیدالشهدا (ع) آرامستان موقوفه همدان برگزار شد، گفت: ساده زیستی شهید رجایی الگوی مسئولان کشور باشد.
آیت اله غیاث الدین طه محمدی اظهار داشت: ملت ایران میراث این قافله نورانی عشق و شهادت را به دوش می کشند بنابراین نباید تحت تاثیر دیگر عوامل قرار بگیرند.
عضو مجلس خبرگان رهبری خطاب به شهیدان رجایی و با هنر عنوان کرد: حدود 40 سال از شهادت این عزیزان می گذرد اما ملت هنوز هم به آنها ارادت خاصی دارند.
وی با اشاره به فضای حسینیه سیدالشهدا (ع) آرامستان موقوفه همدان افزود: این حسینیه بهترین مکان برای برگزاری مراسم بزرگداشت شهداست.
آیت الله طه محمدی ادامه داد: این مکان از نظر معماری و فضای پیرامونی موقعیت بسیار مناسبی برای برگزاری آیین های ملی مذهبی دارد، بنابراین پیشنهاد می شود مراسم هایی نظیر بازگشت حجاج نیز در این حسینیه برگزار شود.
وی خاستار توجه بیشتر به بهره برداری و نگه داری از اماکن کشور شد و افزود: بیش از 100 حسینیه و 100 مسجد در شهر همدان هست که فقط در ایام عزاداری محرم از آنها استفاده می شود که باید با برنامه ریزی دقیق از این مکان ها نهایت استفاده شود.
امام جمعه همدان با اشاره به اینکه کتابخانه مرکزی شهر همدان در مکان مناسبی ساخته نشده است، گفت: کتابخانه باید در محله ها و نزدیک منازل ساخته شود تا علاقمندان به سهولت از کتابخانه استفاده کنند.
وی پیشنهاد داد: کمیته ای در استان تشکیل شود تا با برنامه ریزی از داشته هایمان به خوبی استفاده کنیم.
آیت الله طه محمدی با اشاره به فرا رسیدن عید سعید غدیر خم گفت: تمام عیدها عید انسان هاست، اما عید سعید غدیر خم عید بزرگ خداست.
به مناسبت شهادت محمد علی رجایی رئیس جمهوری و محمد جواد باهنر نخست وزیر وقت ایران در تاریخ هشت شهریور سال 1360 ، دوم تا هشتم شهریور در تقویم ملی ایران به عنوان هفته دولت نامگذاری شده است.
9904/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.