به گزارش ایرنا، بهروز اکرمی شامگاه چهارشنبه در نشست شورای پشتیبانی سواد آموزی هرمزگان اظهار داشت: باید از ظرفیت های موجود در استان از جمله وجود 11 مرکز یادگیری محلی ، مشارکت یک هزار و 600 نفر آموزش دهنده فعال در قالب موسسات غیر دولتی و افزایش سرانه دوره های سواد آموزی به منظور ارتقای نرخ باسوادی در هرمزگان استفاده کرد.
وی با اشاره به در نظر گرفتن بسته های تشویقی برای افزایش نرخ باسوادی در هرمزگان، افزود: باید مردم را از وجود این بسته های تشویقی و حمایت های مالی آگاه کرد.
معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری هرمزگان تصریح کرد: آگاهی مردم از وجود چنین بسته های تشویقی می تواند در ریشه کنی بی سوادی استان نقش موثری داشته باشد.
این مقام مسئول تاکید کرد: فرمانداران باید نظارت ویژه بر امر سواد آموزی داشته باشند و هر سه ماه یک بار عملکرد فرمانداران، بخشداران و دهیاران در زمینه سواد آموزی ارزیابی می ‌شود.
اکرمی پرداخت مبلغ 15 میلیون ریال برای آموزش و قبولی هر نفر از معلولان را از جمله نقاط قوت بسته تشویقی افزایش نرخ باسوادی در هرمزگان عنوان کرد.
اکرمی با اشاره به نیاز ورود نهضت سواد آموزی به زندان ها و سربازخانه‌ها، گفت: باید تا پایان سال جاری در کل زندان ها و پادگان‌های استان فرد بی سواد وجود نداشته باشد.
بر اساس آمارهای موجود حدود یک ششم (حدود 65 هزار نفر) افراد بین سنین 10 تا 40 سال در استان هرمزگان بی سواد هستند.
براساس نتایج اعلام شده از سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 ،هرمزگان دارای یک میلیون و 776 هزار و 415 نفر جمعیت بوده و 22 صدم جمعیت کشور در این استان زندگی می کند.
میزان باسودی جمعیت 6 ساله ها و بالاتر در این استان 87 و 7 دهم بوده و از استان هایی محسوب می شود که بیشترین میزان باسوادی را بین سال های 90 تا 95 در جمیعت 6 ساله ها و بالاتر به خود اختصاص داده است.
7198/2094
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.