به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس هرمزگان، سردار عزیزالله ملکی افزود: در پی دریافت پرونده ای از یگان حفاظت اداره بنادر و دریانوردی هرمزگان مبنی بر کلاهبرداری از این اداره، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.
وی بیان داشت: در بررسی اولیه مشخص شد که فرد یا افرادی ناشناس با جابه جایی دستگاه کارتخوان که به وسیله آن هزینه بارگیری و تخلیه بار از کشتی توسط صاحبان بار یا نمایندگان آن ها به حساب دولت واریز می شود، مبلغی به میزان 8 میلیارد و 600 میلیون ریال کلاهبرداری کرده اند.
فرمانده انتظامی هرمزگان اظهار کرد: متهمان با شناخت از نحوه پرداخت هزینه بار، محل قرار گرفتن دستگاه کارتخوان و هم چنین مواد درج شده بر روی رسید دستگاه، با برنامه قبلی اقدام به افتتاح حساب و دریافت دستگاه کارتخوان با مدرک جعلی کردند.
ملکی گفت: در موقعیت مناسب متهمان دستگاه جعلی (کارتخوان) را با دستگاه اصلی جابه جا و از این طریق اقدام به کلاهبرداری از اداره بنادر و دریانوردی هرمزگان کرده و به خرید طلا و ارز از طلافروشی و صرافی ها پرداختند.
وی تصریح کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی هرمزگان با اقدام فنی و اطلاعاتی اعضای پنج نفره این باند را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی در یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی، دستگیر کردند.
وی با اشاره به این که نیمی از طلاها و ارزهای خریداری شده به مبلغ پنج میلیارد ریال از متهمان کشف شده است، اظهار داشت: متهمان در بازجویی اولیه به جرم خود اعتراف کرده و نقشه کلاهبرداری خود را بازگو کردند.
سردار ملکی خاطرنشان کرد: متهمان پس از تکمیل پرونده به مقام قضایی معرفی و با صدور قرار بازداشت موقت به زندان مرکزی شهرستان بندرعباس معرفی شدند.
7195/2094

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.