به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی در خطبه های نماز جمعه این هفته بندرعباس بازگویی و تشریح کارکردهای انقلاب اسلامی در زمینه مسائل اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، عمرانی و اقتصادی درسطح ملی و استانی را وظیفه ای دینی و ملی دانست.
وی افزود: در زمینه بهداشت و درمان در حالی که تا قبل از انقلاب کمتر پزشک بومی در بندرعباس و دیگر نقاط هرمزگان وجود داشت اما به برکت نظام جمهوری اسلامی هم اکنون شاهد فعالیت پزشکان متخصص و فوق تخصص بومی در مراکز درمانی و درمانگاه های احداثی در دور افتاده ترین بخش ها و دهستان های این استان از جمله بشاگرد هستیم.
نعیم آبادی اضافه کرد: در سطح ملی نیز بندرعباس که تا سه دهه قبل آب آشامیدنی مناسبی نداشت هم اکنون با داشتن بزرگ ترین بندر کانتینری و مسافربری به دروازه تجارت و حمل و نقل دریایی ایران، تولید کننده برتر آلومینیوم و فولاد و با داشتن دو منطقه آزاد کیش و قشم و پنج منطقه ویژه اقتصادی با فعالیت های متنوع تجاری ، اقتصادی و نفتی بعنوان پایتخت اقتصادی ایران شهرت پیدا کرده است.
امام جمعه بندرعباس با بیان این که جوانان این مرز و بوم اطلاع چندانی از چگونگی روی کارآمدن پهلوی و ظلم های آنان بر این کشور ندارند به نقل از مقاله ها و کتاب های نوشته شده به قلم نزدیکان محمد رضا پهلوی و اسناد و متن سخنرانی های منتشره دولتمردان کشورهای غربی گفت: رضا شاه قلدر و پسرش با حمایت همه جانبه آمریکا و تکیه بر پول نفت و قدرت ساواک با برپایی حکومت دیکتاتوری طی حدود 57 سال ضمن مبارزه آشکار با آموزه های دینی هرگونه صدای مخالف و منتقد را نیز با شکنجه و اعدام سرکوب می کردند.
وی در خصوص وابستگی و نوکری رضاشاه به قدرت های بیگانه به نقل از جلد اول کتاب ظهور و سقوط پهلوی نوشته حسین فردوست خاطر نشان ساخت: چرچیل و روزولت در کنفرانس تهران گفته اند «خودمان رضا شاه را آوردیم و خودمان نیز او را برداشتیم» درحالیکه فرزندش محمدرضا نیز تکیه برتاج و تخت را مدیون آنان می ‌دانست.
خطیب جمعه بندرعباس در ادامه از خودباوری بعنوان یکی از مهم ترین شاخصه ها و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی نام برد و یادآور شد: هم اکنون که ایران به همت دانشمندان و جوانان وفادارش توانسته در بسیاری از علوم از جمله هسته ای و نانو روی پای خود بایستد دشمنان انقلاب اسلامی درحال پاشیدن بذر یاس و نا امیدی درمیان آنان هستند.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان یادآور شد: دشمنان و بدخواهان این نظام به روش های گوناگون درقالب جنگ نرم و شبیخون فرهنگی با بزرگ جلوه دادن مشکلات و بی اهمیت دانستن دستاوردهای انقلاب اسلامی سعی در ناکارآمد نشان دادن نظام دینی را دارند.
آیت الله نعیم آبادی از آزادگی و روی پای خود ایستادن، رهایی از تحقیرشدگی و خودکم بینی و همچنین حاکم شدن روحیه اعتماد به نفس بعنوان بخشی دیگر از مهم ترین ویژگی ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی در 39 سال گذشته نام برد.
امام جمعه بندرعباس ضمن تشویق جوانان به مطالعه بیشتر از آنان خواست با دست پر و شناخت بیشتر از دستاوردهای انقلاب اسلامی به سراغ دنیای مجازی بروند زیرا گردانندگان آنها بی آنکه دیده شوند تنها از طریق شبکه های مجازی با شایعه سازی و دروغ پراکنی سعی در تضعیف روحیه مردم و وارد کردن صدمه به سنگرهای این نظام دارند.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: اگر شایعه سازها ببینند در بین مردم ایران به خصوص نوجوانان و جوانان بازاری ندارند بساطشان را جمع می کنند.
6149/7408
خبرنگار: رضا گیلانی ** انتشار: محمد جهانگیریان
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.