سید حسن دریانورد روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: هدف از برگزاری این رقابت ایجاد انگیزه و تبدیل کردن دانش نظری دانشجویان به مهارت عملی بود که دانشجویان رشته سخت افزار رایانه شرکت کننده در این رقابت ها شامل هادی نیکوئی، امیر دادی پور و زهرا نوروزی عملکرد خوبی به نمایش گذاشتند.
عضو هیات علمی رشته برق دانشگاه هرمزگان ادامه داد: الگوریتم پیشنهادی هوش مصنوعی طراحی شده توسط تیم های شرکت کننده باید بر روی یک برد FPGA خاص مسابقات پیاده سازی می شد تا بتواند با رقیبی که به همین صورت ولی با الگوریتم خاص خود پیاده سازی کرده است فوتبال بازی کند.
FPGA یا Field-Programmable Gate Array ( آرایه گیت های قابل برنامه ریزی ) یک مدار مجتمع است که می توان آن را پس از اتمام فرآیند تولید ، مطابق نیاز طراح برنامه ریزی کرد و روابط منطقی بین پایه های ورودی و خروجی را تغییر داد از این رو به این تراشه ها قابل برنامه ریزی می گویند.
دریانورد اضافه کرد: 11 تیم از دانشگاه های سراسر کشور در این رقابت ها شرکت کرده بوند که پس از ارزیابی هوش مصنوعی طراحی شده توسط گروه های شرکت کننده، 6 تیم به مرحله نهایی راه یافتند که بیشتر آن ها از دانشگاه های تراز اول کشور بودند.
سرپرست گروه دانشجویی دانشگاه هرمزگان در چهارمین دوره رقابت های طراحی سیستم های دیجیتال ابراز داشت: تیم دانشگاه هرمزگان توانست پس از 10 بازی که به صورت رفت و برگشت بین همه تیم ها برگزار شد رتبه یاد شده را کسب کند.
به گفته این عضو هیات علمی رشته برق دانشگاه هرمزگان، رقابت ها در اول و دوم آذر در دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه تهران برگزار شد.
3219/7408
خبرنگار: عزت الله معمارباشی ** انتشار دهنده: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.