به گزارش ایرنا، فرجام دانش روز چهار شنبه در دیدار کارکنان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی با شهردار بندرعباس افزود: هم اکنون 80 شیر هیدرانت برای برداشت آب و مهار آتش در سطح شهر بندرعباس موجود است که باید این کمبود مورد توجه و حمایت مسئولان قرار گیرد.
وی بیان داشت: وجود شیرهای هیدرانت در سطح شهر و آماده به کار بودن آنها برای تامین آب در حوادث آتش سوزی بسیار مهم است.
مدیر عامل سازمان آتش نشانی بندرعباس همچنین اظهار کرد: این سازمان به 6 دستگاه خودرو بالابر جهت عملیات های اطفای حریق و امداد و نجات در ساختمان های بلند شهر مجهز است که نسبت به جمعیت شهر بندرعباس در کشور رتبه نخست دارد.
وی خاطرنشان کرد: راه اندازی آزمایشگاه بررسی علت حریق و حادثه در سازمان آتش ‌نشانی و خدمات ایمنی بندرعباس در حال پیگیری است.
این مسئول با توجه به افزایش استرس آتش ‌نشانان در زمان شنیدن صدای آژیر خطر در ایستگاه‌ها، گفت: دستگاه اعلام کد حادثه در ایستگاه شماره یک نصب شده که این امر موجب کاهش استرس و آمادگی افراد جهت نوع حادثه ‌ای که اتفاق افتاده است، را دارد.
فرجام در تشریح عملکرد 6 ماهه این سازمان اظهار کرد: در این مدت، 653 مورد عملیات اطفای حریق انجام شد که منازل مسکونی با 244 مورد، رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.
فرجام یاد آورشد: از سال گذشته تاکنون آتش سوزی ها پنج و سه دهم درصد و سایر حوادث پنج و چهار دهم درصد افزایش یافته است.
وی ادامه داد: واحد آموزش و پیشگیری این سازمان سالانه حدود 30 هزار نفر را آموزش می ‌دهد که این آموزش ها در 6 ماهه اول سال بین کارکنان آتش نشانی و 6 ماهه دوم در مدارس برگزار می شود.
شهر بندرعباس با 10 ایستگاه و 24 خودروی آتش نشانی دارای بیشترین تعداد ایستگاه آتش نشانی در هرمزگان است.
7195/2094
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده: هومن محمد کرمی

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.