به گزارش سه شنبه خبرنگار ایرنا، جاسم جادری در سومین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه هرمزگان بیان داشت: در راستای رشد و توسعه اقتصادی، دستگاه های اجرایی باید فضای کسب و کار و سرمایه گذاری را در استان هرمزگان تسهیل کنند.
وی با اشاره به ابلاغ اعتبارات ارتقاء شاخص های اقتصادی برای استان هرمزگان، عنوان کرد: میزان این اعتبار برای هرمزگان افزون بر 115 میلیارد تومان است.
استاندار هرمزگان گفت: این میزان اعتبار به منظور افزایش تولید و اشتغال برای نخستین بار ابلاغ شده و 50 درصد آن برای کمک های فنی و اعتباری است.
جادری طراحی و پیاده سازی الگوی اشتغال فراگیر، طراحی و پیاده سازی الگوی توسعه رشته های پراشتغال منطقه ای ، توجه به ظرفیت بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات، توجه به صنعت گردشگری، توسعه زیرساخت های شهرک های صنعتی، تداوم روند تثبیت اشتغال و رونق تولید، تکمیل طرح های صنعتی نیمه تمام، تحکیم ارتباط بخش صنعت با دانشگاه ها و مراکز رشد علمی و فناوری و توجه به سرمایه گذاری در صنایع دریامحور را در راستای دستیابی به اهداف رشد اقتصادی در هرمزگان خواستار شد.
وی خاطرنشان کرد: نیاز است مدیریت مستقل در ارتباط با صنایع دریامحور در سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان ایجاد شود تا با توجه به ظرفیت های هرمزگان گام های موثری در این عرصه برداریم.
وی با بیان اینکه قرار است کشور به رشد اقتصادی هشت درصد برسد، افزود: این امر در برنامه ششم توسعه تکلیف شده و برای رسیدن به این هدف به 750 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری داخلی و 65 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری خارجی نیاز داریم.
جادری ادامه داد: همچنین هدف گذاری شده تا سالانه 955 هزار شغل ایجاد شود و دستگاه های مکلف به ایجاد شغل باید از هم اکنون برنامه ریزی و اقدام کنند.
استاندار هرمزگان گفت: سال گذشته در شاخص کارآیی و بهره وری کشور ما 52 پله ارتقا یافت و از جایگاه 103 به جایگاه 51 رسیدیم که باید همچنان در مسیر بهبود این شاخص ها گام برداریم.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.