این بیمارستان با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و سپاه پاسداران دایر شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان روز چهارشنبه در بازدید بیمارستان صحرایی بیماران کووید ۱۹ گفت: این بیمارستان با ظرفیت پذیرش ۳۶ بیمار شامل بخش اورژانس و بخش پذیرش موقت بیماران با مشکلات تنفسی است.

حسین فرشیدی ادامه داد: بیماران پس از تریاژ و ویزیت توسط طب اورژانس در صورتی که نیاز به انجام بررسی و آزمایش های تکمیلی داشته باشند به صورت موقت در این بیمارستان بستری می شوند.

"تریاژ" روشی برای انتخاب مصدومین و تقسیم بندی آنها بر اساس فوریت درمان است.

وی افزود: بخش بستری اصلی بیماران کووید ۱۹ در طبقه دوم ساختمان سوختگی واقع شده و این روزها به جهت استفاده برای بیماران کرونا تغییر کاربری داده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اضافه کرد:‌ این بخش با ظرفیت ۳۶ تخت بستری و همچنین یک بخش آی سی یو شش تخت آماده خدمت رسانی به بیماران با تشخیص کووید ۱۹ است.

از ابتدای شروع اپیدمی کرونا تا به امروز از ۳۰۷ نفر مشکوک به این بیماری در هرمزگان نمونه گیری شده است.

از شمار افراد مبتلا تاکنون جواب آزمایش ۶۹ نفر مثبت بوده که هفت نفر فوت کرده اند، ۱۶ نفر بستری هستند و ۴۶ نفر مرخص شده اند.

آمار مبتلایان به کرونا در بندرعباس مرکز استان هرمزگان ۳۵ نفر، قشم ۱۱، کیش ۱۲، پارسیان و رودان هر کدام ۲، بندرلنگه ۳ ، بستک، حاجی آباد، جاسک و میناب یک نفر است.

در مجموع طی مدت مذکور ۵۹۲ مورد بیمار حاد تنفسی به مراکز درمانی استان مراجعه کردند که از این شمار ۴۸۱ نفر با حال خوب ترخیص و ۹۸ هنوز بستری هستند.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از  یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

تعداد ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور تا ظهر سه شنبه ۲۰ اسفندماه به بیش از هشت هزار و ۴۲ نفر رسیده است که از این شمار ۲۹۱ نفر فوت شدند.

کرونا مانند سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمنی می‌تواند خطرناک باشد و مرگ‌ و میر آن تاکنون حدود سه درصد گزارش شده است.

این ویروس که از شهر ووهان چین شیوع یافته یک ویروس ناشناخته است و تنها راه مقابله با آن رعایت بهداشت فردی و حاضر نشدن در اجتماعات و محافل عمومی است.

سازمان جهانی بهداشت می گوید حدود ۸۰ درصد از افرادی که به این ویروس مبتلا می شوند علائم خفیفی دارند در حالیکه حدود ۶ درصد آنها دچار علائم جدی نظیر التهابی که در سراسر ریه گسترش می یابد، می شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.