رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: در چند ماهه اخیر، بازرسی‌ها از محاکم قضایی را تشدید و نقاط ضعف را احصا و رصد کرده‌ایم که باعث بهبود خدمات به مردم شده است.

علی صالحی روز پنجشنبه در آیین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان اظهارداشت: با افتتاح ۱۳ دفتر خدمات قضایی در این استان، رتبه دوم ابلاغ الکترونیک را در کشور بدست آورده‌ایم.

وی  با اشاره به نگاه هدفمندی در بازرسی‌ها از محاکم قضایی و دادسراها، رشد ۲۳ درصدی پرونده‌ها در مراجع شورای حل اختلاف هرمزگان را کاری بسیار مهم دانست.

رییس کل دادگستری هرمزگان با بیان اینکه در نرخ رسیدگی‌ها از دادسراها و دادگاه‌های عمومی رتبه اول کشوری را داریم، از کاهش ۲۲درصدی ورودی پرونده‌ها به دادسرها و محاکم قضایی این استان خبرداد.

صالحی در ادامه راه‌اندازی مجتمع ویژه رسیدگی به جرائم قاچاق کالا و ارز در بندرعباس و راه‌اندازی دادگستری شهرستان بشاگرد و بوموسی را بخشی از مصوبات سفر رییس دستگاه قضاییه به هرمزگان اعلام کرد.

وی، خدمت در دستگاه قضایی استان هرمزگان یک توفیق مضاعف دانست و ابزارداشت: تاکید داریم تا پرونده‌های اقتصادی با نهایت دقت و کوتاه‌ترین زمان بررسی و منجر به صدور رای شود.

رییس کل دادگستری هرمزگان یادآور شد: در راستای عملی کردن برنامه تحول ضرورت و بازرسی‌های حوزه‌های قضایی هدفمند شده و سوری نیست.

صالحی افزود: یکی از توصیه‌های مقام معظم رهبری در حکم انتصاب رییس دستگاه قضا مردمی بودن کارکنان این مجموعه است ما نیز یک روز در هفته را به ملاقات‌های مردمی اختصاص دادیم.

وی، استان هرمزگان را در رسیدگی به پرونده‌های صلح و سازی استان‌های بسیار موفق دانست که در همین راستا نیز شش هزار و ۵۸۹ فقره پرونده با صلح و سازش مختومه شده است.

رییس کل دادگستری هرمزگان اضافه کرد: به واسطه نشست‌هایی که در مسجدها در این استان داشته‌ایم اختلافات بزرگی که بین طوایف در سطح استان وجود داشت، برطرف شدند و عملکرد موفقی از این پرونده‌ها را نیز شاهد هستیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.