به گزارش ایرنا علی باقرزاده همایی عصرامروز سه شنبه در سومین همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری هرمزگان (پنل کشاورزی و بخش های زیرمجموعه آن) اظهار کرد: سالانه بیش از 22هزارتن میگوی پرورشی از مزارع این استان برداشت می شود که از این جهت رتبه اول را در سطح کشور دارد.
وی با اشاره به مطالعات و برنامه ریزی های صورت گرفته در2 دهه گذشته و همچنین واگذاری افزون بر 15هزار هکتار زمین در نوار ساحلی خاطرنشان ساخت: با بهره برداری از طرح های جدید و در دست اقدام تولید 200هزارتن میگوی پرورشی در هرمزگان دور از دسترس نیست.
رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان که در ' پنل کشاورزی و زیربخش های' آن سخن می گفت ابراز داشت: تنها طی سه سال گذشته تاکنون میزان تولید میگودر سایت های پرورشی این استان با چهار برابر افزایش به بیش از 22هزارتن افزایش یافته است.
باقرزاده در ادامه به تغییر کشت سنتی سبزی و صیفی به گلخانه ای و دیگر روش های سرپوشیده افزود: سطوح گلخانه ای فعال این استان نیز در مدت یاد شده با10برابر افزایش هم اکنون به 500هکتار رسیده که با توجه به استقبال متقاضیان این رقم رو به افزایش است.
وی خطاب به شرکت کنندگان در این پنل یادآورشد: با توجه به ظرفیت های شناخته شده موجود، سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان سرمایه گذاری در بخش های شیلات با محوریت تولید میگو و کشت های گلخانه ای و بازگشت سود را برای سرمایه گذاران تضمین می کند.
رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی و شیلات، گفت: بخش های کشاورزی و شیلات به عنوان یکی از پتانسیل های بسیار بالقوه هرمزگان محسوب می شود و میتوان به عنوان یک نقطه قوت برای ایجاد یک سرمایه گذاری پایدار در جهت توسعه اشتغال و رونق این استان بر روی آن تکیه کرد.

سومین همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری هرمزگان از روز دوشنبه با حضور 500 نفر از مهمانان داخلی و خارجی در تالار شهید آوینی بندرعباس آغاز شد.
در این همایش 2 روزه که مهمانان زیادی از داخل و خارج کشور در حوزه های اقتصادی، انرژی، گردشگری، شیلات و کشاورزی حضور دارند، در بخش اول نخستین روز از همایش هفت مقام داخلی و خارجی سخنرانی کردند.
این همایش با 6 محور صنعت و معدن، انرژی، حمل و نقل و عمران شهری، شیلات و کشاورزی، گردشگری و مناطق آزاد برگزار شد.
در این همایش بین المللی رییس سازمان جهانی آتیک، انصاری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه، رسولی معاون وزیر و مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران و موسوی رییس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران سخنرانی کردند.
در بخش عصر گاهی این همایش نیز پنل های مختلف سرمایه گذاری حمل و نقل و عمران شهری، صنعت، معدن و تجارت و مناطق ویژه اقتصادی، سرمایه گذاری گردشگری، شیلات و کشاورزی توسط مدیران کل دستگاه های اجرایی استان ارائه شد. برپایی نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری استان هرمزگان در هتل هرمز از بخش های جانبی عصرگاهی دومین روز این همایش بود.
مراسم پایانی و دومین روز سومین همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری هرمزگان نیز امروز سه شنبه در هتل هرمز برگزار شد.
در اطلاعات منتشره سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان سطح زیرکشت باغی و زراعی این استان 156هزارهکتار با تولید سالانه دو میلیون و 500هزارتن محصول اعلام شده که بیشترین آن به میزان یک میلیون و 700هزارتن شامل محصولات سبزی و صیفی خارج از فصل می شود.
دراین اطلاعات میزان صید آبزیان توسط صیادان هرمزگان 280هزارتن ، تولید میگوی پرورشی 22هزارتن و فعالان صنعت شیلات بیش از 30هزارنفر اعلام شده است.
نزدیک به 50هزارهکتار زمین مستعد فعالیت پرروش میگو در نوار ساحلی هرمزگان شناسایی شده که در 2دهه گذشته تاکنون 10هزار هکتار آن به مرحله عملیاتی و بهره برداری رسیده وکار واگذاری 20هزارهکتارآن نیز به متقاضیان دارای شرایط لازم از سه سال قبل آغاز شده که در قالب سایت های پرورش میگو ادامه دارد.
6149 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.