به گزارش ایرنا، فریدون همتی روزدوشنبه در سومین همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری هرمزگان افزود: با توجه به نامگذاری امسال به نام رونق تولید از سوی رهبر معظم انقلاب این همایش‌ می تواند موجب توسعه‌ ی اقتصادی در راستای تحقق این شعار باشد.
وی بیان داشت: هرمزگان همچنین با ایجاد مرکز خدمات سرمایه‌ گذاری گامی بزرگ در حوزه‌ی سرمایه‌ گذاری برداشته است و فضای متفاوت و مناسبی برای کسب و‌ کار در این استان فراهم است.
استاندار هرمزگان اظهارداشت: این استان به دلیل مجاورت با خلیج فارس و دریای عمان و همچنین تسلط بر تنگه ‌ی هرمز باعث حضور خطوط کشتیرانی بین المللی شده است که به رونق اقتصادی کشور کمک می کند.
همتی یادآورشد: فراوانی انرژی نفت و گاز و همچنین وجود پالایشگاه های مهم در هرمزگان، این سرزمین را به عنوان استانی پرظرفیت معرفی می‌ کند.
وی گفت: مناطق ویژه و آزاد و‌همچنین وجود صنایع بزرگ و کوچک و وجود پنج منطقه‌ی ویژه در از دیگر مزیت های استان هرمزگان است.

**افزایش 10 میلیون تن فولاد درسال و 100 هزار تن میگو تا پایان برنامه ششم
استاندار هرمزگان همچنین گفت: قصد داریم ظرفیت تولید فولاد در استان را به 10میلیون تن در سال افزایش دهیم و استان را به عنوان قطب فولاد کشور معرفی کنیم.
همتی ادامه داد: تعداد قابل توجهی از کشتی های تجاری از مجاورت آب‌ های کشور ایران می‌ گذرد که تامین سوخت این کشتی ‌ها و مایحتاح کارکنان آن‌ ها زمینه‌ی مناسبی برای رونق تولید در استان خواهد بود.
وی ادامه داد: کشاورزی یکی دیگر از حوزه‌های پرظرفیت سرمایه‌گذاری در هرمزگان است و در بخش شیلات آن با توجه به ظرفیت تولید میگو در استان به این بخش توجه ویژه شده و قصد داریم تا پایان برنامه ششم، 100هزار تن تولید میگو داشته باشیم.
استاندارهرمزگان اضافه کرد: در دریا حدود 140 هزار تن ظرفیت شناسی محیط پرورش ماهی را انجام داده‌ایم وهمچنین ظرفیت 2میلیون تن برای تولید پودر ماهی در استان وجود دارد که می تواند اقدامی مهم برای سرمایه گذاری تلقی ‌شود.

*هدف گذاری جذب 10 میلیون گردشگر در هرمزگان
استاندار هرمزگان ابراز داشت: وجود گردشگران داخلی و خارجی در استان در فصل ‌های پاییز و بهار گواه فرصت خوب سرمایه‌ گذاری در بخش گردشگری در استان هرمزگان است.
وی گفت: ایجاد دهکده‌‌های گردشگری در جزایر استان از برنامه‌ های پیش رو و هدف‌گذاری ما در بخش گردشگری است.
همتی ادامه داد: همچنین ترانزیت کالا و استقرار در جاده‌ی ابریشم این استان را در بحث ترانزیت کالا مطرح ساخته است و زمینه ‌ای برای سرمایه‌ گذاری سودآور ایجاد ساخته است.
استاندار هرمزگان با اشاره به این که نزدیک به 60 درصد صادرات کشور از بندر شهید رجایی و دیگر بنادر استان صورت می‌ گیرد، گفت: در بخش گردشگری با رویکرد جذب گردشگر، جذب 10 میلیون گردشگر را هدف‌گذاری کرده‌ایم و سرمایه‌ گذاری در این بخش امری ضروری و سود آور خواهد بود.
همتی ادامه داد: در استان هرمزگان فرآیند بروکراسی اداری به حداقل رسیده است و سرمایه‌گذار برای سرمایه‌ گذاری در ادارات سرگردان نخواهد شد.
وی گفت: در راستای تامین امنیت سرمایه ‌گذاران، تمامی اعضای دولت در استان هرمزگان و مقام های استانی از سرمایه‌گذار حمایت خواهند کرد.
استاندار هرمزگان ادامه داد: همه ‌ی مدیران ماموریت دارند در فرآیند صدور مجوز برای سرمایه ‌گذاری همکاری لازم را انجام دهند و تسهیل در امور را در اولویت کاری خود قرار دهند.

*همایش سرمایه گذاری پنجره ای برای ارتباط با سرمایه گذاران داخلی و خارجی
استاندارهرمزگان یاد آورشد: چشم انداز ما تنها همایش فرصت های سرمایه گذاری 2 روزه نبوده است بلکه پنجره‌ای برای ارتباط با سرمایه ‌گذاران خارجی و داخلی در راستای استفاده از ظرفیت‌های استان است.
همتی تصریح کرد: استان هرمزگان به عنوان پایتخت اقتصادی کشور، یکی از استان های توانمند ایران است که با وجود ظرفیت های مختلف موجود، می تواند موتور محرک اقتصاد کشور باشد.
وی ادامه داد: واقع شدن در کنار تنگه هرمز، وجود سواحل مکران به عنوان دروازه طلایی اتصال به اقتصاد جهانی، وجود 14 جزیره، 17 منطقه نمونه گردشگری، ذخایر بزرگ نفت و گاز، خط لوله صلح با طول 600 کیلومتر به عنوان یک مزیت نسبی تامین انرژی، پالایشگاه نفت بندرعباس و پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس به عنوان بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان از مزیت های بخش های انرژی استان است.
استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: برنامه ما برای توسعه پالایشگاه ها برای جلوگیری از فروش نفت خام از مزیت های استان برای جذب سرمایه گذاری است.

*کشاورزی از دیگر ظرفیت های سرمایه گذاری هرمزگان
وی گفت: کشاورزی نیز یکی دیگراز ظرفیت های سرمایه گذاری استان هرمزگان است که می توان به خرمای پیارم حاجی آباد، نارنگی سیاهو، سیر بشاگرد، انبه میناب و لیموی رودان اشاره کرد.
همتی ادامه داد: در استان هرمزگان همچنین 300 هزار هکتار زمین قابل کشاورزی داریم که اکنون 156 هزار هکتار آن مورد استفاده در بخش کشاورزی بوده که 76 هزار آن باغ و بقیه زراعی است.
وی گفت: در شیلات نیز ظرفیت 50 هزار هکتار پرورش آبزیان داریم که تا پایان برنامه ششم هدفگذاری 100 هزار تن تولید میگو داریم.
این مقام مسوول یاد آور شد: 51 بندر صیادی و گردشگری از دیگر عرصه های سرمایه گذاری در استان هرمزگان است.
7195/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.