«برنامه حساب ذهنی ( UCMAS) یک برنامه منحصر به فرد برای رشد است که در سال 1993 توسط دکتر دینو ونگ در کشور مالزی ابداع شد.
این برنامه با استفاده از یک سیستم محاسبه نوآورانه با به‌ کارگیری چرتکه سبب پویایی مغز (نیمکره‌ چپ و نیمکره‌ راست) به طور هم ‌زمان می‌شود»
به گزارش ایرنا، موسی دادی زاده سرخایی عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از مجموع 117منتخب تیم ایران، 16دانش آموز مربوط به هرمزگان بودند که با درخشش خود رتبه های جهانی را کسب کردند.
وی بیان داشت: برای تیم منتخب هرمزگان از ناحیه یک و دو بندرعباس و شهرستان قشم، رها بقایی پوری و فاطمه راهگان مقام قهرمانی جهان و امیرحسین شریفی، فاطمه حسینی پور، آرسام رجب زاده، محمد صدرا نیرومند، یاسمن شمسی و محمد کریم زاده مقام اول جهان را کسب کردند.
مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان اظهارداشت: همچنین امین طاها قلعه نویی، دینا جعفری و یلدا عطار مقام دوم و سام احمدی، ثنا صدراله کلاری، سپهر زینلی زاده، امیر حسین لاهوتی و امیر محمد منصور لکورح مقام سوم این دوره از مسابقه را کسب کردند.
دادی زاده سرخایی یاد آورشد: دانش آموز شرکت کننده در این رقابت ها توانستند با پشت سرگذاشتن رقیبانی از کشورهای آمریکا، انگلیس، کانادا، اسپانیا، آلمان، هلند و استرالیا هوش محاسبه ای خود را به رخ حریفان قدرتمند کشورهای اروپایی و آمریکایی بکشند.
وی گفت: سیستم محاسبه ذهنی و چرتکه ای یک سیستم نوآورانه محاسبه ای است که سبب افزایش ظرفیت ذهن و مهارت هایی از جمله مدیریت زمان، بهبود درک مفاهیم ریاضی، تمرکز و توانایی حل مساله، بهبود حافظه و افزایش قدرت مهارت های ذهنی و اعتماد به نفس در دانش آموزان می شود و در زندگی روزمره نیز نقش اساسی دارد.
این مسوول گفت: دانش آموزان هرمزگان در سال های اخیر نیز با کسب موفقیت های مهم ملی و بین المللی در عرصه های علمی، پژوهشی و فرهنگی ورزشی برای ایران افتخار آفرین بوده اند.
دادی زاده خاطرنشان کرد: تمرکز آموزش و پرورش هرمزگان بر گسترش و نهادینه کردن فرهنگ پژوهش و تحقیق و نوآوری با محوریت سند تحول بنیادین در مدرسه ها است و رویکرد پژوهشی محوری در را اولویت مدیران و معلمان است.
بیست و سومین مسابقه جهانی یو.سی.مس (UCMAS) محاسبات ذهنی و چرتکه ای به میزبانی کشور مالزی برگزار شد که 43 کشور در قالب 3 هزار دانش آموز با هم به رقابت پرداختند که از این تعداد 117 نفر منتخب دانش آموزان ایران بودند.
7195/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.