به گزارش ایرنا ، سعید فرخی روز یکشنبه در نشست طرح مهارت آموزی محیط کسب و کار واقعی در اراک، افزود: در این طرح مهارت آموزان با حضور در واحدهای تولیدی، توزیعی، خدماتی و فنی از استادکاران تجربه حرفه ای می آموزند.
وی اظهار داشت: در برنامه اشتغال فراگیر به صیانت از کارفرما و کارگر توجه شده و هدف از اجرای آن کسب بالاترین بهره وری مهارتی در کار و اشتغال پایدار است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی گفت: ایجاد اشتغال برای شمار بالایی از افراد جویای کار از اهداف اجرای طرح است که باید مورد توجه متولیان قرار گیرد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی نیز گفت: تاکنون 11 کارگاه در رشته های مکانیک، تعمیرگاه، نانوایی و پیرایش برای اجرای طرح مهارت آموزی ثبت نام کرده اند و 31 فضا در استان آمادگی جذب مهارت آموز را دارد.
سعید رضا شاه محمدی افزود: 40 هزار و 159 بنگاه اقتصادی در استان برای اجرای طرح مهارت آموزی وجود دارد.
وی اظهار داشت: بهره برداری از ظرفیت های اجرایی استان، برگزار نشست هایی با اصناف استان، شناسایی مشاغل جذاب و تبلیغات و اطلاع رسانی از جمله اقداماتی است که برای عملیاتی شدن این طرح توسط آموزش فنی وحرفه ای استان انجام شده است.
مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان مرکزی نیز گفت: 60 هزار واحد صنفی در استان مرکزی وجود دارد که 10 تا 20 درصد از آن ها نیازمند مهارت آموز و ارایه فنون کسب وکار به نیروهای جوان است.
محمد تقی آبایی افزود: شرایط برای احیا سنت استاد کار و شاگرد وجود دارد تا زمینه اشتغال برای علاقه مندان در صنوف مختلف فراهم شود.
وی اظهار داشت: لازم است اطلاع رسانی به صنوف با همکاری اتاق اصناف صورت گیرد و باید از هرگونه جبهه گیری در مقابل اجرای طرح خودداری شود.
60 هزار واحد صنفی در استان مرکزی فعالیت می کنند.
699/.6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.