به گزارش ایرنا، در این آیین پر برکت که با حضور اقشار مختلف مردم با شکوه خاصی در آستان امامزادگان، مساجد و تکایای استان مرکزی برگزار شد مردم مومن و روزه دار استان مرکزی به عبادت و عزاداری برای نخستین پیشوای شیعیان پرداختند.
مساجد و اماکن مذهبی شاخص شهرستان اراک از جمله مصلی بیت المقدس، مسجد حاج آقا صابر، فاطمیه(س)، الزهرا(س)، آقا ضیاالدین، حصار، علی ابن ابیطالب(ع)، مسجد سیدها، آقا شمس، حسینیه سادات و کانون امام صادق(ع) شهرصنعتی بامداد جمعه پذیرای خیل مردم مومن و ولایتمداری بودند که با کمال خضوع و خشوع در مقابل معبود خود به عبادت و بندگی پرداختند.
این آیین با قرائت دعای پرفیض جوشن کبیر آغاز شد و شرکت کنندگان با زمزمه اسما ذات اقدس الهی از پیشگاه خالق بی همتا خواستند تا به برکت این شب مبارک، قلم عفو بر گناهان آنان بکشد.
در سومین لیالی قدر امسال مداحان خاندان عصمت و طهارت(ع) اشعار و مرثیه هایی در غم شهادت علی مرتضی (ع) اولین امام شیعیان جهان در اراک قرائت کردند و اشک ها بر گونه های پیروان آن حضرت جاری شد.
بسیاری از مردم مومن و روزه دار استان مرکزی از نقاط مختلف این استان با حضور در بقاع متبرکه شاخص از جمله آستان مبارک امامزادگان شاهزاده عبدالله(ع) و آمنه خاتون(س) اراک، شاهزاده محمد عابد(ع) مشهد میقان، امامزاده سهل ابن علی(ع) آستانه و امامزاده بی بی فاطمه صغری(س) روستای سیاوشان آشتیان آیین سومین شب قدر ماه رمضان جاری را برگزار کردند.
بر اساس روایت ها و احادیث ائمه اطهار(ع) شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان و سومین شب شهادت حضرت علی (ع) سومین شب قدر است که اقامه نماز قضا، قرائت دعای افتتاح و جوشن کبیر مهمترین اعمال این شب محسوب می شود.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.