علی اکبر کریمی روز شنبه در دیدار با کارکنان عتبات عالیات استان مرکزی افزود: 59 هزار زائر در ایام اربعین سال گذشته از استان مرکزی به عتبات عالیات در کشور عراق سفر کردند که به دلیل نبود کنسول این کشور در استان، ویزای این زائران در سایر استان ها صادر شد که این مهم مشکلات فراوانی را به همراه داشت.
وی ادامه داد: پیگیری های لازم از وزارت امور خارجه برای ایجاد کنسولی موقت کشور عراق در ایام اربعین در استان مرکزی انجام شده و امید است کنسولی موقت این کشور برای صدور ویزا در اربعین امسال در این استان فراهم شود.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: پیگیری برقراری پروازهای فرودگاه اراک به عتبات عالیات انجام شده است تا امکان سفر به این مکان مقدس برای افرادی که امکان مسافرت از طریق زمینی برای آنان وجود ندارد، فراهم شود.
کریمی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: ملت ایران همواره در سال های گذشته نقش مهمی در بازسازی و نگهداری از عتبات عالیات برعهده داشتند که این نقش در دوران حکومت برخی حکام محدود شده بود و امروز به برکت خون شهدا حضور مردم در این مکان بیش از پیش افزایش یافته است.
وی ادامه داد: عتبات عالیات امروز به برکت خون شهدا به کانون بین المللی برای حضور اقشار مختلف مردم با ادیان مختلف تبدیل شده است و با وجود دشمنی ها و توطئه های دشمنان اسلام هر ساله بر حضور مردم در این کانون افزوده شده و نقش آن در شعاع بیشتری از جهان گسترش می یابد.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: راهپیمایی اربعین حسینی (ع) امروز به مانوری مذهبی، سیاسی و بین المللی بدل شده است و با وجود تلاش دشمنان برای حذف این واقعه بزرگ تاریخی هر ساله پررنگتر برگزار می شود.
کریمی با یادآوری برگزاری جشنواره استانی خیرین حرم ساز در استان مرکزی گفت: نیاز است برگزاری ملی این جشنواره برای معرفی ظرفیت های استان در کشور، توسعه اقتصادی و تولید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی نیز در این نشست گفت: توسعه 20 برابری حرم امیر المومنین (ع) در نجف اشرف در دستور کار این ستاد قرار داشته و ساخت قسمت زیارتی و ستون های صحن حضرت زینب(س) به این استان واگذار شده است.
خلیل نجفی افزود: 150 طرح بازسازی تا کنون در عتبات عالیات انجام شده است که مردم استان مرکزی در این طرح ها سهیم بوده اند.
وی ادامه داد: برگزاری جشنواره خیرین حرم ساز از جمله اقدام های ستاد بازسازی عتبات عالیات برای جلب مشارکت های شهروندان در این خطه مقدس است که بیست و هفتم ماه مبارک رمضان در اراک برگزار می شود.
ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی از سال 1384، 2 سال پس از فعالیت ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور، کار خود را آغاز کرد.
استان مرکزی در بیش از 150 طرح باسازی عتبات عالیات، مشارکت فعالانه داشته است.
1955/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.