قلیان این انبان دودی در عصر کنونی با هیکلی قلمی، خراطی شده و شیک، همراه با تنباکوهای طعم دار، ذغال های گرد و مکعبی شکل توانسته در سال های اخیر جای پای خود را در تفریح جوانان و دورهمی های خانوادگی باز کند.
این روزها در کوچه پس کوچه های بافت قدیمی شهر و گره خورده به بازار اراک، کم نیستند خانه های تاریخی که به لحاظ بهره مندی از فضای سنتی و شاعرانه به مامنی امن برای برپایی سفره خانه های سنتی و دورهمی های قلیانی مبدل شده اند.
علی رغم اینکه در ماه های پایانی سال 96 از سوی دادستانی کشور، دستور مهر و موم رستوران های عرضه کننده قلیان صادر شد و به تبع آن رئیس اتحادیه رستوران داران نیز از غیرقانونی بودن عرضه قلیان در رستوران ها و سفره خانه ها و مهر و موم واحدهای متخلف خبرداد، اما باز شاهد آنیم که قصه جمع آوری قلیان ناتمام مانده است.
به طور حتم موفقیت در اجرای چنین ابلاغیه های قانونی و کاهش چشمگیردامنه نفوذ این اژدهای دودی، در درجه اول به آگاهی بخشی مردم، برخوردهای بدون اغماض و نظارت های مستمر و در کنار آن به جایگزینی تفریحات سالم نیازمند است.
سه شنبه های با اتوبوس، معتادان مجازی معتادان واقعی، جاده زندگی زنانه، مردانه ندارد، آشفتگی در روایت تاریخ، به باج افزارها باج ندهید از دیگر عنوان های خبری هفته نامه سماع قلم است.
هفته نامه سماع قلم، با مشی اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی با صاحب امتیازی سمیه کیشانی فراهانی در گستره استان مرکزی توزیع می شود.
استان مرکزی دارای سه روزنامه، 32 هفته نامه، 13 دو هفته نامه، 16 ماهنامه، سه 2 ماهنامه، 18 فصل نامه و 2 فصلنامه است.
6991/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.