به گزارش ایرنا،‌ سید علی آقازاده روز دوشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان در سرزمین ایرانیان زرندیه اظهار کرد: سرزمین ایرانیان،‌ شهری اقتصادی و گردشگری است که اکنون حدود یک هزار و 600 نفر در آن مشغول به کار هستند و در صورت تکمیل مراحل دیگر این طرح،‌ فرصت های شغلی جدیدی ایجاد می شود.
وی ادامه داد‌: این طرح نمونه ای از اهمیت بخش خصوصی در کشور است و باید بانک ها و دستگاه های اجرایی استان مرکزی برای به نتیجه رسیدن مراحل دیگر آن نهایت همکاری را داشته باشند به طوری که در دهه فجر امسال شاهد بهره برداری از چند بخش جدید باشیم.
آقازاده گفت: تا پیش از پایان یافتن نیمه نخست امسال،‌ نشست دیگری برای پیگیری مشکلات این طرح اقتصادی پیش بینی می شود.
استاندار مرکزی با یادآوری صادرات 25 میلیون دلاری از این منطقه اقتصادی،‌ گفت: با رفع مشکلات و ایجاد زیرساخت های لازم پیش بینی می شود، حجم صادرات از منطقه اقتصادی سرزمین ایرانیان زرندیه تا ده ها برابر افزایش یابد.
آقازاده گفت: به ثمر رسیدن بخش های مختلف این منطقه اقتصادی، نماد بارز تحقق اقتصاد مقاومتی و عملیاتی شدن شعار امسال مبنی بر حمایت از تولیدات داخلی است.
رئیس هیات مدیره منطقه اقتصادی و گردشگری سرزمین ایرانیان نیز در این نشست اظهار کرد: این منطقه در مساحتی به وسعت یک هزار و 400 هکتار پیش بینی شده و تاکنون 600 هکتار از این سطوح تجهیز و تکمیل شده است.
سید جواد موسوی اظهار کرد: بخش نخست دهکده گلف این مجموعه تا شهریور امسال به بهره برداری می رسد و برای احداث پارک فناوری نیز علاوه بر دریافت مجوزهای لازم،‌ موافقت 11 شرکت فعال در حوزه فناوری برای مشارکت در این منطقه نیز اخذ شده است.
وی گفت: پیش بینی برگزاری نخستین مسابقات رالی اتومبیلرانی آسیا در مهرماه امسال به میزبانی این منطقه پیش بینی شده و احداث شهر خودرو با مشارکت انبوه سازان نیز در دستور کار است.
رئیس هیات مدیره منطقه اقتصادی و گردشگری سرزمین ایرانیان گفت: در 11 سال گذشته افزون بر 11 هزار میلیارد ریال برای توسعه و تکمیل طرح های این منطقه هزینه شده و در سال 97 نیز اعتباری به میزان یک هزار و 700 میلیارد ریال به این مجموعه اختصاص یافته است.
در ادامه این نشست برخی از کارآفرینان و سرمایه گذاران نیز مشکلات و مطالبات خود را با استاندار مرکزی مطرح کردند که ایجاد کارخانه فرآوری پسته،‌ احداث خانه بوم گردی و مشکلات بانکی از جمله این موارد بود.
دیدار با سازمان های مردم نهاد،‌ بازدید از یک واحد تولیدی سوله، دیدار با خانواده شهید طاهری از دیگر برنامه های استاندار مرکزی در سفر به شهرستان زرندیه بود.
شهرستان زرندیه با چهار هزار و 150 کیلومتر مربع وسعت و بیش از 64 هزار نفر جمعیت سومین شهرستان استان از نظر وسعت و پنجمین شهرستان از نظر جمعیت است.
4896/6539/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.