محمود کریمی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا به مناسبت هفته سلامت افزود: 56 درصد شهروندان زرندیه پارسال در برنامه خطر سنجی بیماری های غیرواگیر شرکت کردند که نیاز است دامنه مشارکت مردمی در این برنامه امسال گسترده تر باشد..
وی اظهار کرد: رازقان با 90 درصد و زاویه با 40درصد به ترتیب بیشترین و کمترین مشارکت مردمی را در برنامه خطرسنجی بیماری های غیرواگیر در این شهرستان داشته اند.
رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان زرندیه گفت: پایش اطلاعات مشارکت جویان طرح خطرسنجی بیماری های غیرواگیر زرندیه در سال گذشته نشان دهنده آن است که 49درصد از مراجعان مراکز بهداشتی در سطح کم خطر بیماری های قلبی و عروقی قرار دارند.
کریمی افزود: 13 و هفت دهم درصد از مردم زرندیه از فشار خون بالا رنج می برند که بیشترین میزان ثبت شده این عارضه در زرندیه در روستای دوزج بخش خرقان با شیوع 20 و سه دهم درصد است.
وی اضافه کرد:38 درصد از مردم زرندیه به عارضه اضافه وزن و 26 و هفت دهم درصد به چاقی مبتلا هستند که شهر مامونیه با 49درصد بیشترین رقم کم تحرکی را در این شهرستان دارد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان زرندیه خاطرنشان کرد:6 و هشت دهم درصد شهروندان زرندیه مبتلا به دیابت و یک درصد در مرحله پیش دیابت هستند و بالاترین میزان شیوع دیابت در شهر زاویه با 9 و چهار دهم درصد است.
شهرستان زرندیه با مرکزیت شهر مامونیه و جمیعت 64 هزار نفر دارای یک بیمارستان 32 تختخوابی7 مرکز بهداشتی ودرمانی است.
4896/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.