رضا مرادی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: الگوی پیش یابی جو نشان دهنده تداوم ناپایداری های همرفتی در ساعات بعدازظهر امروز (سه شنبه) در این استان است.
وی بیان کرد: بر این اساس تا اواخر وقت امروز به تدریج افزایش ابرناکی در اکثر مناطق استان رخ می دهد و در ساعات بعدازظهر در برخی از نقاط رگبار، رعد وبرق و احتمال تگرگ پیش بینی شده است.
مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: ویژگی بارش های رگباری، پراکندگی مکانی و شدت گرفتن نقطه ای بارش ها است که پیش بینی می شود در ساعاتی دیگر رگبارهای شدید کوتاه مدت در برخی از نقاط این استان رخ دهد.
مرادی بیان کرد: امکان شدت گرفتن بارش ها، سیلابی شدن مسیل ها و دره های کوهستانی و آبگرفتگی معابر عمومی در روز جاری دور از انتظار نیست.
وی گفت: همچنین امکان سرعت گرفتن لحظه ای سرعت باد نیز در برخی از نقاط این استان وجود دارد.
مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی افزود: شاخص های ناپایداری در جنوب استان بیشتر از نواحی شمالی استان پیش بینی شده و از فردا (چهارشنبه) از ناپایداری ها کاسته خواهد شد اما احتمال رگبار های خفیف در برخی از مناطق استان وجود دارد.
مرادی اظهار کرد: بررسی ها نشان دهنده ورود یک سامانه بارشی جدید به کشور از روز پنجشنبه (23 فروردین ماه) است که بر اساس خروجی فعلی الگوهای هواشناسی، بیشتر فعالیت این سامانه در نواحی غربی کشور به طور خاص در استان های لرستان، کرمانشاه، کردستان، ایلام، نواحی شمالی استان خوزستان و برخی از مناطق آذربایجان ها است.
وی گفت: این سامانه برخی از مناطق دیگر کشور شامل مناطق مرکزی، دامنه های البرز، زاگرس و استان مرکزی را نیز با شدت کمتر تحت تاثیر قرار خواهد داد.
مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: دمای هوا در 2 روز آینده کمی گرمتر خواهد شد اما با ورود سامانه جدید، از روز پنجشنبه و صبح جمعه دمای هوا دوباره خنک خواهد شد.
میزان بارندگی استان مرکزی در سال زراعی جاری (اول مهرماه سال 96) تاکنون به 94 و 2 دهم میلیمتر رسیده است.
3005/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.