علی اکبر کمالی نهاد روز یکشنبه در آیین نکوداشت نیم قرن تلاش علمی استاد میرجلال الدین کزازی افزود: این مقاله ها در حوزه های مختلف ادبیات فارسی با رویکرد علمی و پژوهشی کشور ارایه شده است.
وی ادامه داد: منش اخلاقی و غنای علمی و ادبی دکتر میر جلال الدین کزازی، وی را به یکی از چهره های ماندگار ایران تبدیل کرده است.
رئیس اتحادیه انجمن های دبیران ادبیات کشور گفت: استاد کزازی به زبان فرانسه، انگلیسی، آلمانی و اسپانیا تسلط کامل دارند و کتاب هایی را از این زبان ها به زبان فارسی ترجمه کرده اند.
چهره ماندگار ادبیات کشور و استاد دانشگاه علامه طباطبایی نیز در این آیین گفت: من در آثار خود تلاش کرده ام گوشه هایی از کشور را به مخاطبان معرفی کنم زیرا هر کس در هر گوشه از جهان، شایستگی های ایران را به درستی بشناسد به ناچار به آداب و سنن این دیار دلبسته می شود.
دکتر میرجلال الدین گزازی افزود: برگزاری آیین های تاریخی، علمی و ایران شناسی، ضمن الگو سازی برای نسل جوان نشان از زیبایی پرستی، علاقه و دلبستگی به ایران و نخبگان کشور است.
رئیس امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی نیز در این آیین گفت: برگزاری آیین تجلیل و معرفی نخبگان و پژوهشگران در استان نقش مهمی در آشنایی هرچه بیشتر جامعه و به خصوص نسل جوان با منش و سبک زندگی این افراد دارد.
دکتر سعید فخاری افزود: دکتر کزازی از اساتید برجسته حوزه ادب پارسی به شمار می رود که آثار گرانبها و ارزشمندی در این حوزه به یادگار گذاشته اند.
وی تربیت، روش تدریس و کلاس داری را از جمله وظایف دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی عنوان کرد گفت: این همایش در راستای سند تحول آموزش و پرورش، استفاده از تجربیات و دانش نخبگان برای تربیت نسل جوان و معلمان برگزار شده است.
میرجلال‌الدین کَزّازی استادِ دانشگاه، نویسنده، مترجم، شاهنامه ‌پژوه و پژوهشگرِ برجستهٔ ایرانی در زبان و ادبِ فارسی است.
وی از چهره‌های ماندگار فرهنگ و ادبِ ایران در پنجمین همایشِ چهره‌های ماندگار در سالِ 1384 است.
1955/3075/خبرنگار:مهدی عظیمی *** انتشاردهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.