به گزارش ایرنا، مصطفی ضابط روز سه شنبه در همایش تعلیم، تربیت و سواد رسانه در کانون امام علی(ع) اراک، افزود: تنها 30 درصد از بازی های رایانه ای در نقاط مختلف جهان مخربو نامناسب ارزیابی شده که آمار استفاده از این نوع بازی ها در کشورهای مدرن بسیار کم است.
وی ادامه داد: ارزیابی ها نشان می دهد که در ایران بیشترین گرایش در بازی های رایانه ای به حوزه 30 درصد بازی های مخرب منتهی می شود که نیاز است بازنگری و رصد مناسب در این حوزه انجام شود.
این استاد دانشگاه بیان کرد: دلیل اصلی گسترش بازی های رایانه ای مخرب و غیر مفید در کشور ایران، ناآگاهی و بی تفاوتی خانواده ها به چگونگی استفاده فرزندانشان از فضای مجازی و در مجموع همه رسانه ها است.
ضابط یادآوری کرد: بر اساس آخرین آمار، 91 درصد کودکان آمریکایی به همراه والدینشان برای خرید بازی های رایانه ای به فروشگاه مراجعه می کنند در صورتی که در ایران حتی یک درصد از کودکان هم این کار را نمی کنند و تنها با گروه همسالان به خرید بازی های رایانه ای اقدام می کنند.
وی بر ظرفیت بالقوه ساخت بازی های رایانه ای در کشور تاکید کرد و گفت: صحنه هایی در برخی از بازی های خارجی جای داده می شود که انتقال دهنده نا آرامی در کشورهای اسلامی است از این رو باید به سمت و سوی بومی سازی این مهم حرکت شود.
وی افزود: بازی های کامپیوتری به صورت مستقیم بر باورها و ارزش های جوامع اثر دارد و اگر سواد بازی رایانه ای پایین باشدپیامدهای جدی خواهد داشت.
این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: در کشورهای اروپایی و آمریکایی رده سنی در استفاده از شبکه های تلویزیونی و فضای مجازی به درستی رعایت می شود اما در ایران به هیچ عنوان رده سنی تعریف نشده و کودکان بدون هیچ محدودیتی به همه سایت ها و شبکه ها دسترسی دارند.
ضابط تاکید کرد: خانواده ها و مربیان آموزشی نه تنها باید کودکان و نوجوانان را به استفاده از بازی های مفید تشویق کنند بلکه نیاز است انگیزه تولید بازی های رایانه ای و انیمیشن را در وجود افراد ایجاد کنند.
مسئول بسیج دانش آموزی سپاه روح الله نیز در این همایش گفت: سپاه روح الله بر اساس وظایف از پیش تعیین شده خود ساماندهی فضای مجازی با استفاده از ارتقای سواد رسانه ای را در دستور کار خود قرار داده است.
سرهنگ دوم پاسدار محمدتقی امینی افزود: همایش تعلیم، تربیت و سواد رسانه با همکاری سازمان بسیج دانش آموزی سپاه روح الله و اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی برگزار شده که بیش از 800 نفر از روسای مناطق، مدیران مدارس، معاونین پژوهشی و مربیان آموزش آمادگی و دفاعی اداره آموزش و پروش استان در این همایش حضور دارند.
وی افزود: تربیت مربی سواد رسانه از گام های بعدی سپاه روح الله استان تعریف شده است.
مسئول بسیج دانش آموزی سپاه روح الله گفت: باید از امکانات فضای مجازی به درستی استفاده کرد و تهدیدهای آن نیز فهرست بندی شود و مردم را از آن ها آگاه کرد.
طرح سواد رسانه در سپاه روح الله استان مرکزی تدوین شده و با همکاری حراست اداره کل آموزش و پرورش این استان به صورت همایش در نقاط مختلف این استان برگزار می شود.
3017/6013/ خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.