به گزارش ایرنا، فرماندهی انتظامی استان مرکزی با صدور بیانیه ای آورده است: روز قدس، روز وحدت و همگرایی امت اسلامی و مقابله با تلاش مستکبران و رژیم غاصب صهیونیستی در تشکیل واگرایی و ایجاد ائتلاف های شیطانی در راستای گسترش تضاد و اختلاف بین المللی و مذاهب اسلامی است.
در بیانیه آمده است: دوراندیشی و ابتکار حکیمانه امام راحل(ره) در نام گذاری این روز، موجب جهانی شدن آرمان‌های فلسطین و تضعیف و تنزیل رژیم صهیونیستی شده و تمام تلاش های جبهه استکبار را برای امنیت سازی این رژیم اشغالگر با ناکامی و شکست مواجه ساخته است.
بیانیه ادامه داده است: گفتمان انقلاب اسلامی و نفوذ پیام‌های دشمن شناسی و استکبار ستیزی و دفاع از مظلوم و تاختن بر ظالم از ایران اسلامی به سایر ممالک اسلامی، ظهور و تجلی مکتب مقاومت در منطقه را رقم زده و با عملیاتی کردن ایده های راهبردی از حوزه ذهن به عرصه عمل، اسباب هراس سردمداران سلطه و صهیونیست بین المللی را فراهم کرده و آنان را وادار به انفعال و جلوگیری از گسترش جنگ‌های نیابتی و فتنه های تروریستی در سرزمین های اسلامی کرده است.
فرماندهی انتظامی استان مرکزی در بیانیه آورده است: با بهره‌مندی از منویات مقام معظم رهبری و همگام با حضور گسترده و یکپارچه تمامی مسلمانان و مردم جهان در راستای وظیفه اسلامی و انقلابی خود در میان سیل خروشان راهپیمایان روز قدس حضور یافته و از همه اقشار ملت شریف ایران برای شرکت در این راهپیمایی بزرگ دعوت به عمل می آورد.
جبهه بیانیه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی استان مرکزی نیز با صدور بیانیه مردم را به حضور باشکوه در روز قدس دعوت کرده و آورده است: روز جهانی قدس، تجلی آرمان فلسطین، فریاد وحدت امت اسلام علیه جاهلیت مدرن و کودک کشی از غزه تا یمن و اعلام پایبندی ملت ایران به آرمان های بلند انقلاب اسلامی و آمادگی همه جانبه و سلحشورانه برای دفاع از حقوق مسلم خود در حوزه های مختلف و مقابله سخت و پیروزمندانه با تهدیدات ناشی از حیله گری ها و خطاهای محاسباتی جبهه دشمن است.
بیانیه می افزاید: مسئله قدس باوجود شیطنت‌های جریان تکفیری در منطقه که به دنبال انحراف افکار عمومی ازآنچه در کانون توجه مسلمانان قرار دارد، همچنان مسئله نخست جهان اسلام و امت اسلامی است و تا روز پاک‌سازی قدس شریف از چنگال صهیونیسم غاصب مسئله نخست باقی خواهد ماند.
در این بیانیه آمده است: ملت بزرگ ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی به پیروی از رهبر فقید و جانشین صالح او، پرچمدار این حرکت عظیم و بی‌نظیر است و تا تحقق آرمان های بلند انقلاب اسلامی از پای نخواهد نشست.
این بخشی از این بیانیه عنوان شده است: حملات تروریستی فریب خوردگان استکبارجهانی به مرقد حضرت امام خمینی(ره) و ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی را باید در همین راستا تحلیل کرد چرا که اینگونه حرکات کورتروریستی از عصبانیت فرومایگان در مقابل اراده و اتحاد ملت شهید پرور و پیروزی‌های پی‌در‌پی ایران اسلامی دارد.
میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مرکزی نیز با صدور اطلاعیه‌ای، ضمن دعوت از مردم روزه‌دار، مؤمن و انقلابی ایران اسلامی برای حضور گسترده و باشکوه در راهپیمایی روز قدس، بر پاسداشت این روز به‌ مثابه میراث گرانسنگ حضرت امام خمینی(ره) در مبارزه با ظلم و جور تأکید کرد.
در این اطلاعیه آمده است: بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره)، از ابتدای استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی، با توجه به ماهیت نامشروع رژیم صهیونیستی و با ژرف‌اندیشی و آینده‌نگری کم‌ نظیر و با شناخت از ذات اشغالگران در تمام طول تاریخ، به‌ منظور حمایت از ملت بی‌پناه فلسطین آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز قدس نام نهادند تا به جهانیان تأکید کنند در مقابل ظلم و جور نباید سکوت کرد و همدل و هم ‌صدا باید به صحنه آمد.
اطلاعیه می افزاید: به‌ منظور پاسداشت روز جهانی قدس به‌ مثابه میراث گرانسنگ حضرت امام خمینی(ره) و هم ‌راستا با منویات مقام معظم رهبری و با پیروی از رهنمودهای روشنگرانه و مواضع قاطع و حق‌طلبانه دولت تدبیر و امید و رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران، عموم هموطنان عزیز ایران اسلامی و تمامی آزادی‌خواهان و عدالت‌طلبان در سراسر جهان را به شرکت در راهپیمایی روز قدس دعوت و حضور میلیونی آنان در صحنه، بساط اعمال غیرانسانی و وحشیانه از جهان برچیده خواهد شد.
جامعه کارگری و تعاونگران استان مرکزی هم به مناسبت روز جهانی قدس در بیانیه ای عنوان کرده اند: روز قدس روز مبارزه با یک نظام سیاسی ظالمانه و استکباری است و ایران اسلامی همیشه قدس را پاره تن خود دانسته و با آرمان خواهان ضد صهیونیست دست دوستی داده است.
در بیانیه آمده است: جامعه کار و تولید و همکاران اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی امسال هم مانند سال های گذشته ضمن تجدید عهد و پیمان با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و با استعانت از رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز جمعه، همگام با مردم خداجوی ایران اسلامی در راهپیمایی باشکوه روز قدس شرکت می کنند.
این بیانیه می افزاید: حمایت از اقدام شجاعانه دفاعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در برابر پاسخ قاطع به گستاخی ابلهانی چون گروه های تکفیری داعش و صهیونیسم و دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی ایران، از آحاد مردم همیشه در صحنه و روزه‌دار دعوت می کند با حضور قدرتمند خود در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کرده و لرزه بر اندام پوشالی آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی بیاندازند و موجب دلگرمی و قوت قلب مبارزان فلسطینی باشند.
اداره کل ثبت احوال استان مرکزی هم با صدور بیاننه ای به مناسبت روز جهانی قدس مردم را به حضور گسترده در این روز دعوت کرد و بیان کرده است: روز جهانی قدس روز فریاد رهایی فلسطین از چنگال صهیونیست‌های غارتگر و روز مقابله مستضعفان با مستکبران است.
در این بیانیه آمده است: صهیونیست غاصب باید بداند حکومت اسلامی و به ویژه مردم شریف و انقلابی ایران همواره از حقوق به ‌حق ملت فلسطین حمایت کرده و غده سرطانی اسرائیل غاصب را محکوم می‌کند، امسال اهمیت گرامیداشت روز قدس بیشتر از همیشه است و جهان اسلام و مجامع اسلامی باید قدرتمندانه‌تر از سال‌های قبل به یاری مردم مقاوم فلسطین بشتابند.
در بیانیه اضافه شده است: ایران اسلامی کانون دفاع از قدس و مرکز اسرائیل ستیزیِ واقعی و الهام بخش آزادیخواهی است و با فرارسیدن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که میراث به جا مانده از حضرت امام خمینی (ره) است را به نمادی از همبستگی، وحدت و یکپارچگی امت اسلامی تبدیل کرده است.
اداره کل بهزیستی استان مرکزی هم با صدور بیانیه ای مردم را به شرکت درروز جهانی قدس دعوت کرده و آورده است: مسئله امروز جنایات رژیم صهیونیستی در غزه ‌برای ‌همه ‌ملت‌های ‌جهان دردناک و مصداق بارز نسل کشی، جنایت علیه بشریت و جرایم جنگی است.
در بیانیه آمده است: خانواده بزرگ بهزیستی ‌ضمن اعلام خشم و انزجار از رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی، با بهره‌مندی از منویات مقام معظم رهبری و همگام با حضور گسترده و یکپارچه تمامی مسلمانان و مردم جهان در راستای وظیفه اسلامی و انقلابی خود درمیان سیل خروشان راهپیمایان روز قدس حضور یافته و همگام با ملت عزیز درصفوف بهم فشرده در راهپیمایی روز قدس شرکت می کند.
این بیانیه می افزاید: امروز بیداری اسلامی ملت‌های مسلمان نسبت به فلسطین و مردم آن فراگیر است و ملت‌های بیدار شده و مسلمانان باید روز جهانی قدس را به عنوان یکی از اهداف اصلی خود گرامی داشته و این هدف مشترک را مبنای وحدت خود قرار دهند.
اقشار مختلف مردم و بسیجیان استان مرکزی نیز مردم را به حضور گسترده و باشکوه در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت کردند.
راهپیمایی روز جهانی قدس در 118 نقطه از استان مرکزی برگزار می شود.
6991/6013/خبرنگار: معصومه ابراهیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.