محمود زمانی قمی روز پنجشنبه در نشست مشورتی با بخشداران استان مرکزی در اراک افزود: برگزاری انتخاباتی سالم، قانونمدار و با حضور و مشارکت حداکثری مردم از اهداف مهم دولت در برگزاری انتخابات است و بخشداران و فعالان این حوزه باید برای حفظ و حراست از آرای مردم و برگزاری انتخاباتی سالم رعایت قانون را سرلوحه کار خود قرار دهند.
وی ادامه داد: ما به عنوان خادمان ملت در دولت نه خود را قیم مردم می دانیم و نه به دنبال این امر هستیم که مردم به چه کسی رای می دهند.
زمانی قمی یاد آور شد: دولت تدبیر و امید در شرایط متفاوت از دوره های گذشته در کشور مستقر شد و توانست اقدامات و دستاوردهای مناسبی را برای کشور به دست آورد که نه تنها این اقدامات برشمرده نمی شود، بلکه به ناروا چیز دیگری نیز بیان می شود.
وی افزود: بخشداران باید دفاع از عملکرد دولت را به طور جدی دنبال کنند زیرا این مهم ربطی به تبلیغات و انتخابات نداشته بلکه آگاه سازی مردم از دستاوردها و اقدام های دولت در طول چهار سال گذشته است.
زمانی قمی بیان کرد: قانون در همه مراحل انتخابات فصل الخطاب است و سلامت انتخابات در گرو رعایت قانون توسط همگان از جمله بخشداران و دست اندرکاران این حوزه است.
استاندار مرکزی ادامه داد: افرادی با هیاهو نمی خواهند این اقدامات ارزشمند دولت برای مردم بیان شود، آنان باید توبه کنند .
زمانی قمی افزود: بخشداران باید در بیان عملکرد دولت واقعیت ها را بیان و از اغراق خودداری کنند چرا که هیچ چیز بهتر از صدق و راستگوئی و درستی نیست و ما در گذشته نتیجه دروغ و ریا را در جامعه دیده ایم.
وی ادامه داد: مردم به دروغ و ریا واکنش نشان می دهند و فطرت آنان راه درست و صحیح را تشخیص می دهد.
استاندار مرکزی گفت: افرادی که تا دیروز مسبب فجایع اخلاقی و سیاسی در کشور بودند امروز می گویند که می خواهند فقرا و جامعه را نجات دهند در صورتی که همه از اقدام های گذشته مطلع بوده و می دانند که آنها چه کرده اند.
زمانی قمی تصریح کرد: انتخابات به سرعت می گذرد ولی آنچه باقی می ماند کارنامه رفتار ماست و اگر در این میان بتوانیم اخلاق را در جامعه ترویج کنیم پیروز هستیم .
زمانی قمی افزود: نفرین خدا و رسول خدا بر کسانی که توزیع کالا و جنس و نان و برای رای را در کشور مرسوم کردند و با فهم و اندیشه مردم بازی کردند و به جای ترویج فرهنگ کار، صف های مستمری بگیر را طولانی کردن.
استاندار مرکزی ادامه داد: من نمی گویم که ما نباید مستمری بگیر داشته باشیم ولی اینکه خوشحال شویم صف مستمری بگیر افزایش یابد به کشور خیانت کرده ایم، پس فرهنگ کار و تلاش چه می شود ؟
وی بر اجرای مر قانون از سوی بخشداران تاکید کرد و ادامه داد: بخشداران باید در روستاها رصد کنند چه کسی بین مردم مواد عذایی توزیع می کند و این مهم باید مورد توجه دستگاه های اجرائی نیز قرار گیرد .
استاندار مرکزی افزود: این اقدام ها زیر پا گذاشتن اخلاق و توسل به ریا و عوام فریبی است که نه انقلاب اسلامی آن را می پسندد، نه مسیر امام راحل و نه سنت مقام معظم رهبری است و نه وجدان و اخلاق آن را می پسندد.
زمانی قمی ادامه داد: همانقدر که مقام عالی دولت در استان به عنوان مسئول امنیت برای کاهش سرقت در خانه های مردم وظیفه دارد در این زمینه هم مسئولیت داشته و از برخورد با این مسئله کوتاه نمی آییم.
استاندار مرکزی گفت: افرادی که نامزد انتخابات هستند باید برنامه هایش را به مردم ارایه دهند و مردم بر اساس مطالعه و سوابق به نامزد مورد نظر خود رای می دهند نه اینکه از قبل بگوئیم اگر با این طرف هستید از انگلیس و اگر در طرف دیگری هستید از اهل بیت هستید، چه کسی این را گفته است؟
زمانی قمی گفت: شما که از دیوار سفارت بالا می روید و میلیارد ها دلار به کشور ضربه می زنید و کشور را بدنام می کنید از اهل بیت هستید و ما که می گوئیم این کار ناروا را نکنید که نان مردم بریده می شود و کشور در انزوا می رود، خارجی هستیم ؟
وی افزود: در اداره کشور دو روش و دو فرهنگ است یک فرهنگ می گوید با اخلاق رفتار کنیم، دروغ نگوئیم، تهمت نزنیم.
استاندار استان مرکزی یاد آور شد: تا قبل از دولت یازدهم به 14 هزار روستا گازرسانی شده بود و در دولت تدبیر و امید 9 هزار روستا گازرسانی شد و بیش از 300 میلیارد تومان به دهیاری ها کمک شد و بسیاری از اقدامات دیگر که باید به مردم اطلاع رسانی شود تا روحیه امید در آنها افزایش یافته و بیش از پیش به کار و تلاش بپردازند.
1955/3075/خبرنگار:مهدی عظیمی**انتشاردهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.