«بهروز اکرمی» روز سه‌شنبه در رزمایش بازرسی ویژه بهداشتی گام دوم مبارزه با کرونا افزود: اصناف استان مرکزی برای تعطیلی واحدها با هدف پیشگیری از بیماری پیش قدم شدند و قبل از تصمیم ستاد ملی، واحدهای کسب خود را تعطیل کردند.

وی اظهار داشت: همچنان مردم و اصناف با این بیماری درگیر هستند و باید تک تک مدیران واحدهای صنفی توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند و مردم هم شرایط را درک و از حضور غیرضرور در بیرون خانه به جد خودداری کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: بهداشت و درمان استان در مقابله و درمان با ویروس کرونا عملکرد مطلوبی داشته و خوش درخشیده است و همه مردم این خطه سپاسگزار تلاش این مجموعه هستند.

اکرمی افزود: همچنان مقابله و مبارزه با بیماری ادامه دارد و مردم باید بدانند که شرایط بحرانی است هرچند روند آن کند شده است.

وی اظهار داشت: ستاد قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی تصمیمات خوبی برای پیشگیری از کووید  ۱۹ اتخاذ کرده است تا وضعیت استان  مطلوب‌تر شود زیرا حفظ جان مردم در اولویت است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: اتخاذ تصمیمات سخت برای حفظ جان مردم است و در مرحله دوم اصناف و اقتصاد اولویت دارد و برای انتخاب بین جان و مال مردم، ما به حفظ جان مردم تاکید داریم.

اکرمی افزود: عقل سلیم حکم می‌کند تا جان مردم حفظ و در مراحل بعدی برای امرار معاش به امور مالی و اقتصادی توجه شود.

وی اظهار داشت: این تصور غلطی است که استان مرکزی در مهار بیماری موفق بوده است ولی استان به شرایط طبیعی نرسیده و باید مردم همچنان هشدار و توصیه‌های بهداشتی را  جدی بگیرند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: شرایط کنونی جامعه با وجود بیماری عادی نیست و همچنان هروز شاهد ابتلا افراد جدید به ویروس کرونا هستیم و نباید مردم برای تفریح با خانواده در پارک‌ها و خیابان ها حضور داشته باشند.

اکرمی افزود: بازرسان نیز در بازدید از واحدهای صنفی به دقت تمام نکات بهداشتی را مورد توجه دقیق قرار دهند و بر سر سلامت مردم کوتاهی نکنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز گفت: عملکرد دانشگاه علوم پزشکی استان در ترخیص بیماران بهبود یافته از میانگین کشوری بالاتر است و ۷۲ درصد بیماران استان مرکزی با حال عمومی خوب ترخیص و به خانه بازگشته‌اند.

دکتر«سیدمحمد جمالیان» افزود: گام دوم در مقابله با کووید 19 متفاوت است و فرهنگ دنیا تغییر خواهد کرد و مردم سبک و سیاق زندگی خود را با زندگی با این بیماری تغییر خواهند داد و این بیماری مربوط به یک یا چند ماه نیست.

وی اظهار داشت: اکنون برنامه‌ریزی برای مقابله با بیماری در پاییز در دستور کار قرار دارد تا اپیدمی آن در این فصل سال کنترل شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: باید اسکناس از مراودات اقتصادی حذف و خرید اینترنتی آرام آرام به زندگی مردم وارد شود زیرا ممکن است ۲تا ۳ سال با این بیماری درگیر باشیم و لازم است نکات بهداشتی به دقت رعایت شود.

دکتر جمالیان افزود: کسبه باید برای ایمن ماندن از بیماری کووید 19 مراودات اقتصادی خود را تغییر دهند و رعایت فاصله اجتماعی باید به فرهنگ مقابله با بیماری تبدیل و اجرایی شود.

بنا بر اعلام روز دوشنبه 25 فروردین 99 کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از آن اعلام کرد: تاکنون ۷۳ هزار و ۳۰۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۱۱ نفر در تا دیروز ۲۵ فروردین ماه ساعت گذشته، موارد فوت ناشی از این ویروس به ۴۵۸۵ نفر رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.