به گزارش خبرنگار مهر، سعید فرخی روز یکشنبه در جلسه هم اندیشی تدوین برنامه عملیاتی جهش تولید استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: نامگذاری امسال تحت عنوان شعار جهش تولید از سوی رهبر معظم انقلاب بر مبنای خودباوری حاصل از رونق تولید در سال ۹۸ بوده است.

وی ادامه داد: مخاطب رهبر انقلاب در این شعار عامه مردم و تمام جامعه از جمله حاکمیت و تولیدکنندگان بوده است.

فرخی افزود: در سال ۹۸ بعضی از افراد در این اندیشه بودند که بسیاری از واحدهای تولیدی با مشکلات و کاهش میزان تولید مواجه خواهند شد اما بالعکس آمارها در کشور و استان چنین چیزی را نشان نداد. هنگامی که تعداد واحدهای دارای حقوق معوق، ۵۰ درصد نسبت به سال قبل کاهش پیدا می‌کند، نشان دهنده جریان تولید در آن واحد می‌باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی گفت: دستیابی به میزان صادرات یک میلیارد دلاری سال قبل با وجود بیماری کرونا در یک ماه پایانی سال گذشته و توسعه بازار پتروشیمی در داخل یعنی رونق تولید در شرایط سخت با همکاری تولیدکنندگان، صادرکنندگان و بخش دولتی و غیر دولتی اتفاق افتاده است.

فرخی بیان کرد: برای تحقق شعار جهش تولید باید در نوع نگاه دولت به معنای عام نسبت به بهبود فضای کسب و کار و مقوله تولید تغییر جدی ایجاد شود چراکه با این نگاه فعلی تحقق جهش تولید دشوار به نظر می‌رسد.

وی عنوان کرد: در حوزه کسب و کار توجه به شاخص‌هایی از قبیل نوع مبادلات تجاری، نحوه تسهیل در صدور مجوزها و بحث‌های تأمین مالی گنجانده می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی گفت: در دولت باید نسبت به حوزه سرمایه گذاری تغییر نگاه صورت پذیرد و همچنین حمایت مردم از مصرف کالای ایرانی با رعایت کیفیت‌های لازم مهم است.

وی گفت: باید سند برنامه جهش تولید استان مرکزی همراه با تعیین چارچوب‌های لازم در سریع‌ترین زمان ممکن تهیه و تا انتهای اردیبهشت ماه سال جاری آغاز و نظارت بر آن انجام شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1406096
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.