خاطره بیاتیان در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا در استان مرکزی تأمین اقلام بهداشتی به منظور پیشگیری از این ویروس بسیار مورد توجه قرار گرفته است، هر فردی در این مرحله به نوبه خود جهاد گونه وارد میدان شده و در این راه به مردم کمک می‌کند، آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه ای هم در این حوزه از هیچ تلاشی فروگذار نکردند.

وی ادامه داد: تعدادی آموزشگاه آزاد خیاطی در اراک به صورت خود جوش در زمینه تولید ماسک قدم برداشتند و در این عرصه مشغول به فعالیت هستند.

مسئول مؤسسات کارآموزی آزاد اداره کل فنی و حرفه ای استان مرکزی گفت: مدیر یکی از این مراکز آموزشگاهی با توجه به برخورداری از مجوز وزارت بهداشت با کمک خانواده تاکنون برای تولید ماسک به مبلغ ۱۵ میلیون تومان پارچه تهیه کرده اند که یک میلیون آن کمک خیرین بوده است. وی به همراه شاگردانش ماسک‌های تولیدی را در محیطی کاملاً بهداشتی و ضد عفونی تهیه می‌کنند.

وی بیان داشت: مدیر دیگر آموزشگاه طراحی و دوخت نیز با هزینه شخصی خود پارچه‌های مورد نیاز تولید ماسک را تهیه و در حرکتی خود جوش و انسان دوستانه با همکاری هنرجویان خود اقدام به تولید روزانه هزار ماسک آن هم به صورت رایگان می‌کنند و برای بهداشتی شدن آن را در دستگاه اتوکلاو قرار می‌دهند و به دنبال کسب مجوز بهداشت از سوی دانشگاه علوم پزشکی اراک هستند.

مسئول مؤسسات کارآموزی آزاد اداره کل فنی و حرفه ای استان مرکزی گفت: علاوه بر آموزشگاه‌های فوق چند نفر از سایر آموزشگاه‌ها نیز با دانشگاه اطهر اراک در زمینه دوخت این ماسک‌ها همکاری می‌کنند. امیدواریم با تداوم این قبیل فعالیت‌ها شاهد رفع کمبود ماسک و اقلام بهداشتی باشیم و این بحران را با موفقیت پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1376032
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.