«بهروز اکرمی» روز چهارشنبه در جمع اصحاب رسانه استان مرکزی افزود: ۳۸۷ داوطلب در مهلت رسمی ثبت‌نام نامزدهای انتخابات در استان مرکزی نام‌نویسی کردند که در نهایت صلاحیت ۵۶ درصد از آنان برای حضور در گردونه انتخابات و رقابت‌های انتخاباتی تایید شده است.

وی توضیح داد:یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی استان مرکزی درسطح  ۶ حوزه انتخابیه برگزار می‌شود که  ۷۷ داوطلب در حوزه اراک، کمیجان و خنداب، ۲۸  نامزد در شازند، ۴۰ داوطلب در ساوه و زرندیه، ۴۰ نامزد در تفرش، آشتیان و فراهان، ۱۹  داوطلب در حوزه محلات و دلیجان و ۱۴  داوطلب در حوزه خمین با یکدیگر رقابت می‌کنند.

رییس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: شمار داوطلبان ثبت‌نامی دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان ۳۴۴ نفر  بود که در رقابت‌های یازدهم ۴۱ نفر بیشتر در گردونه انتخابات حضور یافته‌اند.

اکرمی بیان کرد: شمار داوطلبان با سابقه نمایندگی در انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی استان مرکزی هفت نفر بود که در این دوره نامزدهای با سابقه نمایندگی به یازده نفر رسیده است.

یک میلیون و ۷۰۸ هزار و ۳۶۸ نفر در استان مرکزی واجد اخذ رای هستند

رییس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: یک میلیون و ۷۰۸ هزار و ۳۶۸ نفر از جمعیت استان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی واجد شرایط رای هستند که  ۴۸ هزار و ۸۶۷ نفر آنان برای نخستین بار رای خود را به صندوق می‌اندازند.

اکرمی افزود: یک‌هزار و ۲۰ شعبه اخذ رای برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان مرکزی پیش بینی شده که ۶۹۱ شعبه ثابت و ۳۲۹ شعبه سیار است.

وی با یادآوری اینکه، یک شعبه اخذ رای ویژه  اقلیت‌های دینی استان در اراک تدارک شده است، اظهار داشت: ۵۸۹ شعبه اخذ رای در  مناطق شهری مستقر می‌شود و ۴۳۱ شعبه نیز روستاهایی است و تمامی ملزومات و مایحتاج اجرایی و پشتیبانی برای آن‌ها تدارک شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: دست اندرکاران امور اجرایی انتخابات استان در یازدهمین دوره انتخابات خانه ملت ۲۵ هزار نفر است و سه هزار و ۵۰۰ نفر نیز کار حفاظت از شعب اخذ رای را برعهده دارند.   

وی اظهار داشت: تعرفه و اقلام مورد نیاز انتخابات در فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها درحال توزیع است و در مشکلی در این راستا وجود ندارد.

اکرمی گفت: از ۲۵  مرحله تعریف شده انتخابات ۲۳ فرایند آن در این استان الکترونیکی برگزار می‌ود و فقط گام‌های  اخذ رای و شمارش آرا به‌صورت دستی صورت می‌گیرد.

تخلف انتخاباتی در استان مرکزی تاکنون گزارش نشده است

رییس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: تاکنون تخلف انتخاباتی از سوی فرمانداری و بخشداری‌های استان به مراجع قانونی و رییس ستاد انتخابات کشور گزارش نشده است.

اکرمی اظهار داشت: هیچ یک از فرمانداران و بخشداران حق جانبداری له یا علیه نامزد خاصی را ندارند و تمامی دست اندرکاران ستاد انتخابات استان در چارچوب قانون حرکت کرده  و جای نگرانی در سلامت انتخابات وجود ندارد.

وی ابراز امیدواری کرد که فضای با نشاط رقابتی در سطح تمامی حوزه‌های انتخابیه استان شکل بگیرد و گفت: هر کدام از داوطلبان که ۲۰ درصد آرای را در مرحله اول کسب کنند به مجلس یازدهم راه می‌یابد و نیازی به برگزاری مرحله دوم نیست اما تدابیر لازم برای مرحله دوم پیش بینی شده است.

متولدان دوم اسفند سال ۸۰ و قبل از آن می‌توانند در انتخابات شرکت کنند

رییس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: افراد متولد دوم اسفند سال ۸۰ و قبل آن  در استان واجد شرایط رای هستند و می‌توانند در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کنند.

اکرمی افزود: شناسنامه و کارت ملی و یا ارایه شماره ملی برای شرکت در فرآیند رای گیری الزامیست.

وی با بیان اینکه با ثبت شماره کارت ملی امکان اخذ رای برای دوبار ممکن نیست، افزود: برای کمک به اخذ رای مراکز ثبت احوال استان در روز دوم اسفند جاری دایر هستند تا مشکلات اسناد هویتی  را برطرف کنند.

افکار عمومی بهترین کنترل کننده فضای مجازی است

رییس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت:  هرفردی در کشور  اراده کند می‌تواند وارد فضای مجازی شود و ابزار خاصی برای کنترل آن وجود ندارد و افکار عمومی بهترین کنترل کننده فضای مجازی است.

وی اظهار داشت: اقدام کنترل در این فضای مجازی محدود است و نیاز است که خودکنترلید صورت گیرد تا این فضا مسموم نشود و حریم و اخلاق و وجدان خدشه‌دار نگردد.

استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است و این استان دارای هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.