کتاب ۴۶ صفحه ای کودک نوشته ها را انتشارات «پرپروک» خمین در سال ۱۳۹۸ با شمارگان یکهزار نسخه روانه بازار کتاب کرده است.

کتاب در قطع رقعی و با قیمت ۱۵۰ هزار ریا ل و با طراحی جلد توسط «مجید خسروی» چاپ شده است.

کودک نوشته ها دارای ۳۴ دل نوشته کودکانه با عناوینی نظیر دیگران مقصرند، می خواهم خدا را دوست داشته باشم، معلمم مرا خوب می شناسد، هیچکس مرا نمی بیند، بچه ها فقط حقیقت را می گویند، دوست دارم آرزوهای مادرم را برآورده کنم، آیا ازدواج بد است، کاش در دنیا دعوا وجود نداشت، مادرم پدرم را تنبیه می کند، حمام برای تنبیه است یا نظافت و تنهایی را دوست ندارم است.

خواننده این کتاب که براساس واقعیت ها نوشته شده است، متوجه می شود که ناهماهنگی بین چیزی که به بچه‌ها  آموخته می شود با چیزی که عمل می شود، قرار دادن  او بر سر دوراهی است و ضربه‌ای بزرگ به فکر پاک کودکان می زند و قدرت تصمیم‌گیری و تشخیص درست از نادرست را از او می گیرد و باعث می شود کودکان نا آرام، نگران و پر استرس زندگی کنند.

نویسنده کتاب در بخش سخن نویسنده آورده است: «بچه ها احساس دارند برای همین خود را درگیر حرفهای ضبط شده خود می کنند.
زلال بودن این بچه ها و اینکه ناخواسته در مسائل ما بزرگترها وارد می شوند مرا بر این داشت که حرفهای آنها را به صورت کتابی دراورم.

شاید این کتاب گوشزدی به ما پدر و مادرها باشد که بیشتر حواسمان به این هدیه های معصوم خداوند باشد و به بهانه باهوش بود آنها ذهنشان را درگیر مسائل خودمان نکنیم.»

در مقدمه کتاب آمده است: نخستین کانونی که ارزش ها و آزرزوهای یک کودک در آن شکل می گیرد، خانواده است اما آیا کودکان ما در این کانون گرم و مطمئن با آرامش کودکی می کنند؟

کودکان حق دارند کودکی کرده و در لحظه زندگی کنند.

نباید از کودکان توقع داشته باشیم به آدم های عاقل و بالغ تبدیل شوند.

آنها در سنین مختلف در عوالم مختلف خودشان زندگی می کنند.» 
نویسنده کتاب متولد سال ۱۳۵۴ در خمین است و ۲۰ سال در پایه های اول، دوم و سوم ابتدایی تدریس کرده است.

کتاب کودک نوشته ها از کمتر کتابهایی است که درد دل‌های کودکان را بیان می کند و می تواند منبعی برای روانشناسان کودک و معلمان مقطع ابتدایی باشد.
۸۰ نویسنده و شاعر در خمین کتاب چاپ کرده اند.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.