به گزارش ایرنا، «امید محترمی» روز پنجشنبه در جمع اصحاب رسانه، افزود: فرصت های شغلی سازمان بسیج سازندگی سپاه روح الله در سه بخش عمرانی، ارائه تسهیلات اقتصاد مقاومتی و ایجاد صنایع تبدیلی ایجاد شده است.
وی ادامه داد: 55 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی پارسال توسط بسیج سازندگی سپاه روح الله به متقاضیان شخصی و در 10 کارگاه کوچک در اراک، خمین وشازند پرداخت شده که در این فرآیند، زمینه اشتغال بیش از 600 نفر ایجاد شد.
مسئول بسیج سازندگی سپاه روح الله استان مرکزی بیان کرد: فعالیت های اقتصادی مقاومتی سپاه روح الله استان مرکزی از سال 1392 آغاز شد که در طول پنج سال گذشته 580 میلیارد ریال تسهیلات اشغالزایی در چهار هزار و 650 عرصه پرداخت و بیش از 9 هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شد.
محترمی اظهار داشت: تسهیلات اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی در 14 بخش پرورش دام سنگین، کاشت زعفران، صنایع دستی، پرورش مرغ بومی، پرورش قارچ، کشت گیاهان دارویی، پرورش شترمرغ، پرورش بلدرچین، داربستی کردن باغات انگور، پرورش زنبور عسل، پرورش ماهی، محصولات گلخانه ای و صنایع تبدیلی به متقاضیان پرداخت شد.
وی گفت: پرداخت تسهیلات اشتغالزایی بسیج سازندگی سپاه روح الله در سال جاری نیز ادامه دارد و متقاضیان می توانند با مراجعه به بسیج سازندگی استان و یا هر یک از شهرستان ها طرح های اشتغالزایی خود را ارائه کنند و در صورت تامین اعتبارات، تسهیلات به متقاضیان پرداخت می شود.
مسئول بسیج سازندگی سپاه روح الله استان مرکزی اظهار داشت: همچنین از سال 1392 تا کنون بیش از 30 هزار کارگاه و دوره آموزشی و توانمندسازی در راستای تسهیل در امور متقاضیان و حل مشکلات این قشر با دستگاه های اجرایی انجام شده است.
محترمی ادامه داد: بیش از 900 طرح عمرانی در زمینه های مختلف انتقال آب روستایی، آبرسانی کشاورزی، ساخت پل، لایروبی قنوات، ساخت استخرآب در مناطق محروم روستایی با اعتباری بالغ بر 320 میلیارد ریال در 6 سال گذشته انجام شده که نیمی از آن از اعتبارات داخلی سپاه و بقیه از سوی خیران و دستگاه های اجرایی تامین شده است.
وی افزود: در سال گذشته بیش از چهار هزار و 500 سبد لوازم التحریر، سه هزار و 800 سبد غذایی و 80 مورد جهیزیه با مشارکت خیران و سپاه روح الله بین نیازمندان استان توزیع شد.
مسئول بسیج سازندگی سپاه روح الله استان مرکزی در خصوص فعالیت های اردوهای جهادی استان در سال جاری نیز گفت: بیش از 67 هزار نفر از اردوهای جهادی دانش آموزان، دانشجویان، مهندسان و دیگر اقشار بسیج در قالب اردوهای جهادی یک، سه، هفت و 10 روزه و اردوهای هجرت در راستای اجرای طرح های محرومیت زدایی در تابستان امسال به مناطق محروم استان اعزام می شوند.
محترمی در خصوص فعالیت های سپاه روح الله در استان های سیل زده کشور نیز گفت: بیش از 520 میلیارد ریال انواع کمک های مردمی در سطح مساجد و پایگاه های بسیج استان جمع آوری به استان های سیل زده ارسال شد.
وی افزود: فعالیت پنج هزار و 315 نفر روز جهادگران، توزیع روزانه بیش از چهار هزار پرس غذای گرم، پاکسازی 282 منزل از گل و لای، بازگشابی 35 خیابان و معبر پیاده راه از مهمترین اقدامات جهادگران استان مرکزی در استان سیل زده لرستان است.
مسئول بسیج سازندگی سپاه روح الله استان مرکزی اضافه کرد: در سیل خوستان نیز سه هزار و 607 نفر روز جهادگران استان مرکزی در این استان فعالیت کردند که ساخت 30 سیل بند، تخلیه 200 خانه روستایی اعزام پنج تیم پزشکی همراه با دارو و آمبولانس و یزیت 500 بیمار، فعالیت 70 دستگاه ماشین آلات سنگین راه سازیاز مهمترین فعالیت های جهادگران استان مرکزی در استان خوزستان است.
محترمی بیان کرد: ایجاد نیروگاه های خورشیدی با ظرفیت پنج کیلووات از سوی مهندسان بسیجی استان در 200 نقطه استان مرکزی کلید خورده که نقش مهمی در کاهش مصرف انرژی های فسیلی است.
وی افزود: 220 شبکه همگام با کشاورز در استان مرکزی سازماندهی شده که با هدف تخصصی کردن فعالیت های کشاورزی و برداشت هر چه بیشتر محصول به 440 روستای استان اعزام شده اند.
مسئول بسیج سازندگی سپاه روح الله استان مرکزی گفت: طرح کرامت با هدف کاهش آسیب های اجتماعی در 15 محله و سکونتگاه غیررسمی استان مرکزی نیز کلید خورده و 15 طرح با اعتباری بالغ بر 18 میلیارد ریال در این مناطق در دست ساخت است که تا پایان شهریورماه امسال به بهره برداری می رسد.
محترمی ادامه داد: مشارکت در ساخت 550 منزل مسکونی 65 و 85 متری در استان لرستان و تعداد قابل توجهی نیز در استان مرکزی در دستور کار بسیج سازندگی سپاه روح الله استان قرار گرفته که عملیات ساخت این منازل به زودی آغاز می شود.
بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری آغاز به کار کرد و به دنبال آن هم اردوهای جهادی با اعزام دانش آموزان و دانشجویان در ایام تعطیلات به مناطق محروم با هدف محرومیت زدایی راه اندازی شد.
17 اردیبهشت ماه همزمان با سالروز فرمان تاسیس بسیج سازندگی به رهبر معظم انقلاب به عنوان روز بسیج سازندگی نامگذاری شده است.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.