به گزارش ایرنا، «سعید فرخی» روز دوشنبه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان ساوه افزود: قابلیت های بالای اقتصادی و سرمایه گذاری ساوه باید به درستی بهره گیری شود و در حوزه ایجاد اشتغال پایدار به ویژه در مناطق روستایی همه پای کار باشند.
وی افزود:برنامه محوری و تلاش مضاعف برای تبدیل فرصت های بالقوه ساوه به قابلیت های اشتغالزا و اقتصادی موضوعی است که باید توسط همه دستگاه های اجرایی این شهرستان با جدیت دنبال شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی ادامه داد: از کارکنان اداری ساوه در زمره بهترین کارشناسان و مدیران استان هستند با این وجود انتظار مجموعه استان این است که سطح خدمات ارایه شده بهبود یابد تا مردم این شهرستان از خدمات مطلوب تری بهره مند شده و به مطالبات به بهترین شکل پاسخ داده شود.
فرخی خاطرنشان کرد: سیاست دولت تدبیر و امید حمایت از سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال در مناطق محروم و روستایی است و با تخصیص اعتبار لازم از محل صندوق توسعه ملی اشتغال پایدار در مناطق روستاییباید قابلیت های متنوع در روستاها برای مقاصد اقتصادی و اشتغال به بهترین شکل بارور شود.
وی توضیح داد: الگوی اشتغالزایی روستاها از توسعه کشاورزی عبور کرده و به حوزه های جدیدی وارد شده است و باید تسهیلات اعطایی به شیوه موثر در این مسیر هدایتگری شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی گفت: اعتبار لازم مجموع 58 طرح مصوب اشتغال روستایی ساوه در حوزه صنایع و معادن به عنوان طرح‌های با سرمایه‌گذاری متوسط جذب نشده و به سرانجام نرسیده است.
فرخی یادآور شد: انتظار دولت در حوزه اشتغال پایدار روستایی این است که دستگاه های اجرایی که می‌توانند از ظرفیت خدمات این بخش بهره‌مند شوند با ظرفیت شناسی دقیق تعیین شوند و به صورت شفاف متقاضیان و منابع موجود اشتغال روستایی هدایتگری شود.
وی با تاکید بر شناسایی موقعیت های ایجاد اشتغال در مناطق روستایی تصریح کرد: تعامل بین بخشی برای شناسایی ظرفیت‌ها و همکاری سیستم بانکی مسیر اشتغال را هموار می کند.
فرماندار ویژه ساوه نیز در این نشست بر لزوم پیگیری مصوبات کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری این شهرستان تاکید کرد.
«علی میرزایی» افزود: اعطای تسهیلات اشتغال فراگیر گامی بزرگ در توسعه شهرستان است و نظارت بیشتر بر اعطای تسهیلات اشتغالزایی و جذب حداکثری و روان سازی آن در شهرستان نقش بسزایی در رونق اقتصادی و رفع مشکل بیکاری جوانان خواهد داشت.
این نشست با حضور متقاضیان ایجاد طرح های اشتغالزا در مناطق روستایی،مدیران ادارات استانی و شهرستان و نمایندگان بانک های عامل تشکیل شد و ارزیابی مشکلات چند طرح که با موانعی از قبیل وثایق و‌ مشکلات اداری همراه بود بررسی شد.
شهرستان ساوه با 285 هزار نفر جمعیت و 2 بخش مرکزی و نوبران حدود 230 روستا دارد.
به گفته مسئولان با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و ایجاد طرح های اشتغالزا در مناطق روستایی‌ سیر مهاجرت معکوس بازگشت حدود 50 هزار نفر را به روستاهای ساوه رقم زده است.
6539/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.