به گزارش ایرنا، «محمود نعمتی» روز دوشنبه در نشست ماده 6 قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان در استانداری مرکزی، افزود: این قانون پنج شاخص اصلی دارد که هر کدام از این شاخص های زیر مجموعه های متعددی دارند که دستگاه های اجرایی موظف به اجرای آنها هستند.
وی ادامه داد: اطلاع رسانی به مراجعه کنندگان یا مشتریان اولین شاخص اصلی ماده 6 قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان است که مستند سازی فرآیند انجام کار، اطلاع رسانی زمان و هزینه استاندارد انجام خدمت، برخورداری دستگاه های اجرایی از سامانه رایانه ای، اطلاع رسانی در سامانه، تهیه منشور حقوق مراجعه کنندگان، تهیه کتابچه راهنما، راه اندازی خط تلفن گویا، ایجاد پیشخوان اطلاع رسانی در مبادی ورودی، اعلام واحدهای ارائه دهنده خدمات، نصب مشخصات متصدیان از مهمترین زیرمجموعه های این شاخص است.
مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری مرکزی بیان کرد: ارائه خدمات به مراجعه کنندگان یا مشتریان از دیگر شاخص های ماده 6 است که با زیر مجموعه هایی از قبیل اختصاص فضای مناسب به مراجعه کنندگان با لحاظ امکانات و تسهیلات لازم، ایجاد و راه اندازی پست صوتی و سامانه مشاوره تلفنی، ارائه خدمات نوآورانه به مراجعه کنندگان، انجام خدمات عمومی از طریق مراجع غیردولتی و کاهش زمان ارائه خدمات به مصرف کنندگان اجرایی می شود.
نعمتی اظهار داشت: توزیع فرم نظر سنجی، نصب صندوق پیشنهادات، برخورداری از بخش پیشنهادات در سامانه اینترنتی و جمع بندی و تحلیل نظرات و انعکاس آن به کارمندان نیز زیر شاخص های نظرسنجی از مراجعه کنندگان است که به همه دستگاه های اجرایی ابلاغ شده است.
وی شاخص چهار ماده 6 قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان را رسیدگی به شکایات مراجعه کنندگان دانست و گفت: ایجاد واحد رسیدگی به شکایات، رسیدگی به شکایات، انجام بازرسی مداوم از واحدهای ارائه دهنده خدمات و توجه به نظرسنجی و شکایات ارباب رجوع و تشویق یا برخورد با کارکنان مرتبط نیز از زیرشاخص های آن است.
مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری مرکزی افزود: آموزش، فرهنگ سازی و برنامه ریزی در راستای تکریم ارباب رجوع در سازمان، شاخص پنجم ماده 6 قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان است که به روش های برگزاری جلسات توجیهی و آموزشی، تدوین برنامه های سالیانه تکریم ارباب رجوع، اصلاح برنامه های مدون و روش های اجرایی ارائه خدمات، تهیه و تدوین و ابلاغ منشور اخلاقی در دستگاه و داشتن دستورالعمل اجرایی تکریم ارباب رجوع در دستگاه اجرایی می شود.
نعمتی بیان کرد: دستگاه های اجرایی وظیفه دارند بر اساس شاخص های ارسال شده آحاد مردم را در جریان چگونگی فعالیت های خود قرار دهند و استانداری مرکزی این فرآیند را در طول سال مورد ارزیابی قرار می دهد.
وی اضافه کرد: پس از ارزیابی انجام شده دستگاه های اجرایی که شاخص های ابلاغی را انجام دهند در سه سطح یک، 2 و سه تقدیر می شوند.
مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری مرکزی اظهار داشت: دستگاه های اجرایی که در این ارزیابی امتیاز 90 را بدست آورند تقدیرنامه سطح یک، دستگاه های که امتیاز 75 به بالا را بدست آوردند تقدیرنامه سطح 2 و دستگاه هایی که امتیاز 60 به بالا را به دست بیاورند، تقدیرنامه سطح سه دریافت می کنند.
نعمتی ادامه داد: دستگاه هایی که امتیاز زیر 60 به دست آورده باشند اگر چه تشویق نمی شوند اما سطح خدمات رسانی آنها به مردم منعکس می شود.
وی یادآوری کرد: دستگاه های اجرایی که در این ارزیابی رتبه مطلوب به دست آورده باشند در جشنواره شهید رجایی نیز مورد تقدیر قرار می گیرند و دستگاه هایی که بالاترین رتبه استانی را به دست آورده باشند به جشنواره کشوری راه پیدا کرده و از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تندیس طلایی دریافت می کنند.
استان مرکزی 12 شهرستان، 33 شهر، 23 بخش و 795 روستای دارای دهیاری و یک میلیون 440 هزار نفر جمعیت دارد.
3017/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.