به گزارش ایرنا، سید«علی آقازاده» روز دوشنبه در جریان بهره برداری از طرح های آبفا شهری استان مرکزی، افزود: نصب مخزن ذخیزه آب داود آباد، خط انتقال آب مامونیه، آبرسانی به کارچان، رازقان و شبکه جمع آوری فاضلاب شهرک ابوالفضل و بافت مرکزی اراک طرح های بهره برداری شده آبفای شهری استان در دهه فجر است.
وی اظهار داشت: 2 طرح دیگر آبفا شهری استان با 660 میلیارد ریال اعتبار در محلات و دلیجان بعد از آیین های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به بهره برداری می رسد.
استاندار مرکزی گفت: اراک نخستین کلانشهر است که شبکه جمع آوری فاضلاب شهری در آن به طور کامل ایجاد شده است و مردم می توانند از خدمات ارزشمند در این حوزه بهره مند شوند.
آقازاده افزود: راهبردهای هدفمند مسئولان استانی باعث شد که امسال با وجود خشکسالی، بحران در آب و برق به صورت جدی بروز نکند و به ویژه در اراک قطعی برق با کمترین میزان باشد.
وی اظهار داشت: بارش های سال آبی جاری در استان مطلوب است و پیش بینی می شود ذخیره کامل آب پشت سد کمال صالح تامین شود و حتی با عبور از 110 میلیون مترمکعب لین سد سرریز کند.
استاندار مرکزی گفت: اجرای تصفیه خانه در شهرستان های اراک، ساوه و خمین از طرح های مهم برای بازچرخانی پساب فاضلاب در این شهرها است.
آقازاده افزود: 50 روستای استان سال گذشته به علت تداوم خشکسالی با تانکر آبرسانی شدند که پیش بینی می شود با بارش های مطلوب این معضل رفع شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان مرکزی گفت: یکهزار و 200 کیلومتر طول خط اجرای فاضلاب در کلانشهر اراک است.
«عبدالرضا خلیلی» افزود: سه تصفیه خانه در شهرستان های خمین، شازند و اراک در نیمه سال آینده به بهره برداری می رسد.
وی اظهار داشت: بازچرخانی پساب فاضلاب از 70 درصد به 80 درصد در استان افزایش یافته است.
در برنامه های چهارمین روز از دهه فجر همچنین ساختمان اداره کل اتباع و مهاجران خارجی استان مرکزی نیز با زیربنای 765 مترمربع و پنج میلیارد و 845 میلیون ریال اعتبار در سه طبقه با حضور مقامات استانی به بهره برداری رسید.
بهره برداری از گلزار شهدا و طرح آبرسانی شهر داود آباد، دیدار با خانواده شهیدان «احمد و محمود داود آبادی»، بهره برداری همزمان از13 طرح شرکت توزیع برق شهرستان اراک، طرح دانشگاه علوم پزشکی و ساختمان اداره کل اتباع و مهاجران خارجی در این شهرستان از جمله برنامه های استاندار مرکزی در چهارمین روز دهه فجر است.
1955/6991/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.