به گزارش ایرنا،‌ «سید مهدی حسینی» روز یکشنبه در نشستی با حضور مدیران شهری در دفتر معاونت خدمات شهرداری، هدف از ایجاد سرای محله را کسب مشارکت داوطبانه شهروندان و نیز توسعه امور اجتماعی برشمرد.
به گفته وی،‌ نخستین سرای محله استان مرکزی قرار است همزمان با ایام دهه مبارک فجر در محل ساختمان قدیم منطقه یک شهرداری واقع در خیابان بسیج 2 فعالیت خود را آغاز کند.
حسینی گفت:‌ این اقدام در راستای برنامه های دوره پنجم شوراهای اسلامی شهر و روستا و اجرای طرح های دارای پیوست فرهنگی است.
شهردار ساوه با مهم ارزیابی کردن جایگاه سراهای محله،‌ ادامه داد: از ظرفیت این اماکن می توان برای تقویت ارتباط با شهروندان و فرصتی برای جلب مشارکت آنها در حوزه مدیریت شهری استفاده کرد.
حسینی گفت: سرای محله علاوه بر کمک به اجرای چشم اندازهای اجتماعی مدیریت شهری، گام مهمی برای بهبود سبک زندگی،‌ ترویج فرهنگ شهروندی و گفتمان مدیریت شهری بر پایه اعتمادسازی میان متولیان امور شهر و مردم است.
مدیریت محله‌ فرایندی قانونی و مورد پذیرش و اجماع مدیریت شهری با هدف کاهش تصدی گری، برون سپاری، گسترش و نهادینه کردن مشارکت آگاهانه و اثر بخش مردمی و واگذاری فضاها، ابنیه و فعالیت های فرهنگی، هنری، اجتماعی و ورزشی در سطح هر محله به شهروندان منتخب است.
مشارکت در کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی، شناسایی گروه های آسیب پذیر و مشارکت در حفظ و زیبا سازی محله از مهمترین اهداف سراهای محله در کشور است.
شهر ساوه با جمعیتی حدود 220 هزار نفر دارای 2 منطقه شهرداری و نیز 22 منطقه حاشیه ای است.
6539/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.